אא

נשיקת חצות: המקומות המומלצים לסילבסטר בחו"ל

מופע זיקוקים בסידני, כדור בדולח בניו יורק ומסיבת רחוב ענקית בברלין. העולם מתכונן לחגיגות ערב השנה האזרחית ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם לשבת לבד בחושך. קבלו את אירועי הסילבסטר שמחכים לכם מעבר לים

| |

ערב השנה האזרחית החדשה בפתח, ובערים הגדולות בעולם כבר מתכוננים לקבל אותה בחגיגות ענק ובזיקוקי דינור מרהיבים, שאסור לכם לפספס. אז ארזו את בני/ות הזוג, כוונו שעונים והתחילו להתאמן על הנשיקה הראשונה שלכם לשנת 2016.

ניו יורק, ארצות הברית

אירוע השנה החדשה המפורסם ביותר בעולם, ואחת החוויות הכי מיוחדות שיצא לכם לחווֹת בסילבסטר, מתקיים בעיר הגדולה. למרות מזג האוויר הקפוא, כבר משעות הבוקר המוקדמות נוהרים עשרות אלפי חוגגים לכיכר טיימס סקוור במרכז העיר, לתפוס את מקומם לקראת הערב הגדול והנוצץ של השנה. החל מהשעה שבע בערב יתקיימו בכיכר הופעות של אמנים ומוזיקאים שונים, בראשם הזמרת הפופולרית טיילור סוויפט, שתרקיד את החוגגים עם להיטיה הגדולים בליווי מופע קונפטי צבעוני.

שישים שניות בדיוק לפני ששנת 2016 תפרוץ לחיינו, תחל הספירה לאחור ועמה הטקס המסורתי של שחרור כדור הבדולח ווטרפורד. לאחר החיבוקים ואיך-אפשר-בלי נשיקת החצות, תפתח בכיכר מסיבת רחוב ענקית. אירועי הסילבסטר בניו יורק, בדיוק כמו העיר עצמה, הם גרנדיוזיים, נוצצים ומרגשים, ואם גם אתם מכורים לעיר המופלאה הזאת, הנה לכם תירוץ מושלם לקפוץ לביקור חורפי בתפוח הגדול.

למה ניו יורק: כי יומיים אחרי שהתגברתם על ההאנגאובר של חגיגות הסילבסטר, מתחילה החגיגה האמיתית - הסיילים הגדולים והשווים ביותר של השנה. לא תסעו? 



פריז, צרפת

נכון, התיירות לעיר האורות נפגעה קשות בעקבות אירועי הטרור האחרונים. אך מי כמונו, הישראלים, מאמינים שאסור להיכנע וחייבים להמשיך בשגרת חיים נורמלית. פריז נחשבת לאחת הערים היפות בעולם, ובערב השנה החדשה היא יפה עוד יותר. השדרה המפורסמת בעיר, השאנז אליזה, מתקשטת לכבוד אירועי הסילבסטר - העצים בשדרה מוארים בשלל פנסים ואורות צבעוניים, ומיצג אורות מהפנט מוקרן על חזית שער הניצחון.

מול מגדל אייפל תוכלו ליהנות ממופע של זיקוקי דינור, ללגום מבקבוקי שמפניה קטנים ולהתערבב בהמולה החגיגית ומלאת השיק של הפריזאים. אם אתם מחפשים להתרחק מההמון הסואן ולקבל את השנה החדשה באווירה רגועה יותר, תוכלו לעצור באחת המסעדות או הברים הפזורים במונמרטר, רובע האמנים של פריז, וליהנות מארוחה טובה, יין משובח ומהנוף המשגע של העיר.

למה פריז: כי אם כבר נשיקת חצות, אין כמו העיר הכי רומנטית בעולם לשכוח מהכל, לפתוח דף חדש ולהתאהב מהתחלה.

     


סידני, אוסטרליה

העיר הראשונה על פני כדור הארץ שתקבל את שנת 2016, היא סידני, וכיאה למעמד המחייב, האוסטרלים יפתחו את השנה החדשה במופע זיקוקים עוצר נשימה, שיאיר את בית האופרה של סידני ואת גשר הנמל של העיר. החגיגות המרכזיות מתקיימות ברובע קינגס קרוס, עם הופעות משפחתיות יותר בשעות הערב המוקדמות, כאשר בחצות נפתחים בקבוקי השמפניה ומתחילה החגיגה הגדולה.   

כשני מיליון איש נוהרים לעיר הגדולה ביותר באוסטרליה בערב השנה האזרחית, ובכל שנה עיני כל  העולם נשואות למופע הפירוטכניקה המרהיב מכולם, שמכריז על פתיחת החגיגות. ברחבי העיר מתקיימות מסיבות נוספות, אבל אם אתם רק רוצים לרקוד, אז חוף בונדי (Bondi Beach) המפורסם בזכות מסיבות חג המולד המתקיימות בו, מציע מסיבת חוף ענקית שמתחילה בחצות ומסתיימת אי-שם בצהרי היום הראשון של השנה החדשה.

למה סידני: כי אין כמו לפתוח את השנה החדשה ראשונים, ורצוי בגופייה ושורט'ס או בבגד ים, שהרי קיץ עכשיו באוסטרליה.

  

ברלין, גרמניה

ברוכים הבאים לאחת המסיבות הפתוחות הגדולות באירופה, המושכת אליה מיליוני אנשים מכל העולם. הספורטאים שביניכם יהנו ממירוץ הפנקייקים השנתי, Berliner Silvesterlauf, שנערך ברחובות העיר, ויוזנק ב-31 בדצמבר בשעה 12:00 בצהריים. המירוץ המסורתי כולל ארבעה מקצים, והזוכה במקום הראשון יקבל גביע ופרס שווה אף יותר - פנקייק ענקי. אל דאגה, גם העצלנים שבכם יוכלו להתענג על פנקייקים ושמפניה המחולקים חופשי לכל החוגגים.  

חגיגות השנה החדשה בברלין מתקיימות בכמה מוקדים בעיר, אבל החגיגה הגדולה ביותר מתקיימת בשער ברנדנבורג המואר באורות נוצצים, כאשר המוני חוגגים רוקדים סביבו לצלילי דיג'ייז מפורסמים ונהנים מהופעות של אמנים ידועים. המסיבה הענקית משתרעת על שטח של שני קילומטרים וכוללת עשרות דוכני מזכרות ודוכני מזון המגישים אוכל בסגנונות חובקי עולם.

למה ברלין: כי זאת העיר עם סצינת המסיבות הכי מדליקות באירופה, ואין כמו מסיבת ענק לכבוד השנה האזרחית החדשה, כדי להרגיש בעניינים ולהבין על מה כולם מדברים.

 


הונג קונג, סין

כעיר בינלאומית המשלבת תרבויות סיניות עתיקות עם הווי ותרבות מודרניים, תושבי הונג קונג לא מסתפקים רק בחגיגות ראש השנה הסיני, ומציינים גם את השנה האזרחית החדשה במופע פירוטכני בצורת דרקון וזיקוקי דינור יפהפיים. המופעים המרכזיים מתקיימים משני צידיו של מיצר ויקטוריה (Victoria Harbour), ומומלץ לצפות בהם לאורך הטיילת הצמודה למרכז הכנסים והקונגרסים, תוך כדי שיט בסירות היוצאות מנמל ויקטוריה, או מאחד הברים באזור הבילויים לן קוואי פונג.

כמיטב המסורת של הערים הגדולות במערב, גם בהונג קונג מתקיימות מסיבות בכל האזורים של חיי הלילה בעיר. אבל גולת הכותרת של הערב החגיגי הם "הכוכבים הנופלים", מופע זיקוקים בשלל צבעים, שנראים כמו אלפי כוכבים הנופלים מהשמים. אל תשכחו לבקש משאלה. מי יודע, אולי היא תתגשם בשנה הבאה.

למה הונג קונג: כי קו הרקיע של העיר בערב הסילבסטר נחשב לאחד היפים בתבל, ואם כבר החלטתם לחגוג עם כל העולם, זה המקום עם האווירה הכי קוסמופליטית שתמצאו.

  


Happy New Year!

ערכה והשתתפה בהכנת הכתבה: ליהי רון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: