אא

ארצות הברית מזהירה את אזרחיה מביקור בישראל

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע לישראל, ליהודה ושומרון ולעזה. בקריאה לתיירים נכתב כי עליהם לדעת היכן מצוי מקלט קרוב, לא להשתמש בתחבורה ציבורית, ולמען ביטחונם האישי, להתרחק ממקומות הומי אדם

| |

בעקבות גל הטרור בארץ, ולאחר שבפיגוע ירי בשומרון נרצח האזרח האמריקני, עזרא שוורץ, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אמש (רביעי) אזהרת מסע לישראל, יהודה ושומרון ועזה. בהודעה נכתב: "האווירה הביטחונית בישראל, בגדה המערבית ובעזה מורכבת, אזרחים אמריקנים צריכים להיות מודעים לסיכונים המתמשכים הכרוכים בנסיעה לאזורים המתוארים באזהרת המסע, שבהם יכולים להיות מתחים מוגברים וסיכונים ביטחוניים". 


עוד נכתב בהודעה, כי המצב הביטחוני מורכב ויכול להשתנות מיום ליום, בהתאם למצב הפוליטי, וכי עלייה במתיחות פוליטית ובאלימות בירושלים ובגדה המערבית הביאה לפציעתם ולמותם של אזרחים אמריקנים. הן ממשלת ישראל והן הרשות הפלסטינית עושות מאמצים ניכרים כדי לפקח על אתרים תיירותיים מרכזיים ולוודא שאזורים אליהם מגיעים תיירים מאובטחים. למרות שמאמצים אלה להפחתת האיומים לא יעילים במאה אחוזים, מאות אלפי אזרחים אמריקנים מבקרים בבטחה בישראל ובגדה מדי שנה למטרת לימודים, תיירות ועסקים. 



באזהרת המסע פורסמו הנחיות שונות לתיירים האמריקאים שמחליטים בכל זאת לבקר בישראל. לפי ההודעה, על התיירים האמריקאים לדעת מראש היכן נמצא המקלט הקרוב ביותר אליהם, לבקש אישור מראש על מנת להגיע למרחק של שני קילומטרים וחצי מהגבול עם לבנון, ו-11 קילומטרים או פחות מרצועת עזה, לא להשתמש בתחבורה ציבורית ולא להמתין בתחנות אוטובוס. בנוסף, על עובדים אמריקנים חל איסור לבקר בגדה המערבית, מלבד ביריחו ובית לחם.






״רמת אלימות שכמוה לא נראתה באיזור זה עשר שנים״


מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה במיוחד מאלימות בירושלים, שם לדברי המחלקה, הרגישויות והמתיחויות הרבות שסובבות את העיר עלולות להוביל למעשי טרור ועימותים. "בירושלים ישנה רמת אלימות שכמוה לא נראתה באיזור זה עשר שנים״. 

הממשל הוסיף כי על אזרחים אמריקנים להימנע מהשתתפות בהפגנות: ״לא נראה שאזרחים אמריקנים מותקפים על רקע מוצאם, אבל אין להשתתף בהפגנות למען ביטחונכם האישי. אפילו הפגנות שלוות יכולות להפוך לאלימות תוך רגע”. 



אזהרת המסע האמריקנית, מצטרפת לאזהרת המסע שפרסמה בריטניה בחודש שעבר לאזרחיה עקב "איום גבוה בטרור".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: