אא

איתן כבל על ההתקדמות בדירוג המלונות: "הוצאנו מהברוֹך את המיטב"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת נפגש עם שר התיירות, יריב לוין, ועם נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, במטרה למצוא פתרון לנושא הדירוג. השלושה החליטו כי עד אפריל ידורגו כמאה מלונות. איתן כבל: "אני לא יכול לבוא בטענות לשר לוין שקיבל את זה בירושה"

| |

תהליך דירוג המלונות תקוע וגורם ללא מעט בעיות. יריב לוין, שר התיירות, שקיבלת בירושה את ההחלטה על הדירוג, קיים בשבוע שעבר פגישה בה השתתפו בין השאר: נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, ששימש כמגשר בנושא הבעייתי. השר לוין כבר הבהיר בעבר, שהמצב הקיים אשר בו דורגו עד היום כ-27 בתי מלון בלבד, לא יכול להימשך. בסיום הפגישה הוחלט כי עד החודשים מרץ-אפריל 2016 התאחדות המלונות תעשה מאמץ לדרג כ-100 בתי מלון, ובכך למעשה לסיים את הפרויקט. 

ח"כ כבל מתאר את תמונת המצב של הדירוג: "שר התיירות הקודם, סטס מיסז'ניקוב, ראה בפרויקט של דירוג הכוכבים את אחד הדברים היותר חשובים מבחינתו, ואף יצא מכרז שבו זכתה חברה שהיתה אמורה לדרג את המלונות. היום, היו אמורים להיכנס כבר 100 בתי מלון לפרויקט. השנים חלפו והנושא לא התקדם באופן משביע רצון. כל התפיסה השתנתה - בישראל המרכיב הקובע לאנשים זה המחיר, ויש גם את בוקינג. קום שהפך לאמצעי הכי קרוב למציאות, שיודע לתת מענה לשאלות הדירוג".

עוד הוסיף יו"ר ועדת הכלכלה כי "בשורה התחתונה ההתלבטות מאד גדולה. המלונאים לא מתלהבים מדירוג בתי המלון, אך מנגד הושקעו בפרויקט משאבים כספיים. נפגשתי בשבוע שעבר עם השר לוין ועם אלי גונן, שלמען הגילוי הנאות אני חייב לציין שהוא חבר קרוב והיה בין אלה שגידלו אותי. גונן שימש כדיקן האוניברסיטה העברית בתקופת לימודי באוניברסיטה, ובעת שישמשתי כיו"ר אגודה הסטודנטים. ולעניינינו, סיכמנו שעד החודשים מרץ-אפריל 2016 יצטרפו עוד כ-75 בתי מלון לדירוג, ובכך יושלם הפרויקט".

אם זה לא יקרה?

"יש התחייבות של המלונאים והם הבטיחו לעמוד בה. הבעיה הגדולה היא שבתי המלון שלא משתייכים לרשתות נתקלים בקושי גדול להצטרף".

נראה שנושא הדירוג נחל כישלון 

"נכון לרגע זה רק 25 מתוך 100 בתי מלון הצטרפו. אפשר להסתכל על זה ככישלון, מצד שני אפשר לבוא ולומר שאף אחד כיום לא בטוח שהדירוג בכלל נדרש".

בשורה התחתונה, כיו"ר ועדת הכלכלה מה דעתך על נושא הדירוג?

"הגורמים הרלוונטיים עומדים במחויבות מבחינת ביקורת המדינה, והם יצטרכו לחשוב על זה מבחינת העתיד. אני לא יכול לבוא בטענות לשר לוין שקיבל את הפרויקט בירושה. הוצאנו מהברוך את המיטב".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: