אא

חוזרים לעבודה: בוטלה השביתה במשק

בתום מרתון דיונים ליליים הגיעו שר האוצר ויו״ר ההסתדרות להסכם, לפיו יזכו עובדי המגזר הציבורי לתוספת של 7.5% בשכרם ולמענק חד פעמי של 2,000 שקלים, ועוד שביתה שעמדה להשבית את המדינה נמנעה. שר האוצר: ״הסכם היסטורי ומחולל מפנה״

| |

בתום מרתון של דיונים ליליים, הושג הסכם של הרגע האחרון בין משרד האוצר להסתדרות, שמנע את השבתת המגזר הציבורי החל מהיום בשעה 06:00 בבוקר.

לפי ההסכם שנחתם בין שר האוצר משה כחלון ליו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יזכו עובדי המגזר הציבורי לתוספת שכר של 7.5% בפריסה של שלוש שנים ולמענק חד פעמי של 2000 ₪. ההסכם שנחתם בין הצדדים תקף לחמש שנים. עוד נקבע, כי ההסכם ייטיב במיוחד עם בעלי השכר הנמוך במגזר הציבורי, וכי יימשכו הדיונים בין הצדדים עד ה-3 בינואר 2016.

בהודעה המשותפת שפירסמו שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, נמסר כי ההסכם יצמצמם את הבדלי השכר בין עובדי המגזר הציבורי במשק, וכי מקבלי השכר הנמוך במגזר יזכו למענק מיוחד נוסף. כמו כן, כל עובדי המגזר הציבורי יזכו למענק של 2000 ₪, שישולם להם בשני תשלומים בינואר 2016 ובינואר 2017.

עוד סוכם על קיום מכרז בין-משרדי לגיוס עובדים, במקום המכרז הפנימי שהיה נהוג עד עתה. שר האוצר הגדיר את ההסכם כ"היסטורי ומחולל מפנה"  והודה לאבי ניסנקורן, יו״ר ההסתדרות. ניסנקורן הדגיש כי ההסכם יתרום משמעותית לצמצום הפערים במגזר הציבורי, וסיכם :״אנו משנים מוסכמות יסוד״.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: