אא

סופשבוע לבן: נערכים לשלג באתר החרמון

ערב השנה האזרחית החדשה מביא איתו את החורף ומכריז על פתיחת עונת השלג בחרמון. פתיתי שלג החלו לרדת היום, והתחזית היא שבתחילת שבוע הבא יפתח האתר את שעריו למבקרים ולגולשים שיהנו מהשלג הישראלי

| |

באתר החרמון נערכים כבר שבועות ארוכים לקראת בואו של השלג המשמעותי הראשון שיפתח את העונה הלבנה. פתיתי שלג החלו לרדת הבוקר (חמישי) בהר החרמון. האתר סגור היום למבקרים עקב סופת השלג הצפויה, הרוחות והגשם הכבד, אך צפוי להיפתח בשבוע הבא למבקרים.

מסלולי הגלישה וההליכה ברחבי ההר והאתר הוכשרו, כל אגפי האתר צוידו כראוי, הציוד הכבד ערוך ומוכן, חתולי השלג, המשאיות, מחסני המלח לפיזור השלג מצירי התחבורה לאתר מלאים, בוצעה רכישה מסיבית של ציוד סקי, מגלשים וסנובורד ברמה הגבוהה ביותר, וכל הציוד הזה ממתין לגולשים ולמבקרים בחנויות להשכרת ציוד גלישה באתר ובנווה אט"יב.

הצטיידות - שמונה חתולי השלג ניצבים בהיכון להכשיר את מסלולי הגלישה ולהדק את משטחי השלג מיד עם תום הסופה. על  גלגלי שני השופלים הכבדים הותקנו שרשראות, שיאפשרו תנועה בשלג במהלך פינוי השלג מצירי התנועה. משאיות מצוידות בכף לפינוי השלג ובמערכת לפיזור מלח יפנו שלג מצירי התנועה ויפזרו מלח על הכבישים. כידוע, המלח סופח את המים ומייבש את הכביש ובכך מונע החלקה. מאגר המלח במחסני האתר עומד על כ-30 טון.

בטיחות מעל הכל - באתר החרמון מבהירים כי צירי התנועה לאתר ייפתחו לנסיעת רכבים פרטים ואוטובוסים רק כאשר הנסיעה תהיה בטוחה והציר יהיה נקי משלג. מדינת ישראל היא מדינה חמה, הרכבים אינם מצוידים בשרשראות לנסיעה בשלג, בנוסף, הנהגים הישראלים אינם מורגלים בנהיגה על שלג וקרח, לכן שמים באתר דגש רב על נושא הבטיחות. 

 

אתר החרמון בימים טובים. ארכיון: מרסל עטר

היכונו לחגיגה הלבנה - מתי יפתח האתר

פתיחת האתר לבילוי בשלג תיתכן ככל הנראה בסיומה של מערכת השלג הקרובה, ופתיחת מסלולי הגלישה לסקי תתאפשר לאחר ירידת כ-50 ס"מ שלג במפלס התחתון. לפי התחזית נראה שהמערכת הקרובה תספק כמות נאה של שלג, ובאתר מקווים שגם מסלולי הגלישה יפתחו בתחילת שבוע הבא.

לירון מילס, מנכ"ל אתר החרמון, "לפי התחזית,  בתחילת שבוע הבא נוכל להכריז על פתיחת האתר באופן רשמי. אנו מצפים לאלפי מבקרים שיפקדו את האתר מדי יום. צוות האתר מיומן ומקצועי, מצפה כבר בקוצר רוח לפתיחת העונה בתקווה לעונה ארוכה ושלגים חוזרים. אתר החרמון מהווה אטרקציית חובה לכל ישראלי במהלך ימי החורף. השלג עושה לכולנו מצב רוח מרומם. בילוי משפחתי מהנה מובטח לכל המבקרים באתר".

טיפים למבקרים בחרמון

סעו בזהירות - לפני היציאה לדרך, יש להקשיב לכלי התקשורת ולהמתין להכרזה על פתיחת האתר למבקרים. כמו כן, חשוב להקפיד על נסיעה בטוחה בצירי הכניסה לאתר, אין לעצור בצידי הדרך במקומות שלא הוסדרו לשם כך.

מומלץ לנצל את אמצע השבוע וליהנות מתנועה חלקה ופחות מבקרים באתר. אין כמו יום שמש לבילוי בחרמון, גם נהנים ואפילו משתזפים קצת. אל תשכחו להצטייד בקרם הגנה.

השכרת ציוד סקי - לרשות הגולשים עומדת חנות סקי מקצועית במושב נווה אטי"ב. שווה לעצור בחנות ולהצטייד בכל הנחוץ לכם לגלישה מקצועית ובטוחה, כולל המלצות של הצוות במקום, לפני העלייה לאתר הסקי.

להשלמת החוויה - מומלץ לשלב חופשה קצרה הכוללת לינה בגליל ובגולן, כדי ליהנות מהצפון היפה, וגם כדי לחסוך לעצמכם נסיעה ארוכה ומתישה לאחר היום עמוס הפעילויות. 

בילוי נעים וגלישה מהנה!

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: