אא

נשים הרות: היזהרו מווירוס ה-zika בדרום אמריקה

לידיעת הנוסעות לאמריקה הלטינית, המרכז לבקרת מחלות של מחלקת הבריאות האמריקנית, CDC, מפרסם אזהרת מסע למרכז ודרום אמריקה, ומזהיר בעיקר נשים הרות המטיילות באזורים הללו מפני עקיצת יתושים שעלולה להדביק בווירוס מסוכן לעובר

| |

וירוס בשם זיקה, הנגרם ע"י עקיצת יתושים ועלול לגרום להולדת תינוקות עם פגמים מולדים, נתגלה לאחרונה גם בפורטו ריקו, ובעקבות זאת, ה- CDC, המרכז לבקרת מחלות של מחלקת הבריאות האמריקנית, פרסם אזהרת מסע, המיועדת בעיקר לנשים הרות המטיילות במדינות אמריקה הלטינית.

וירוס הזיקה החל להתפרץ לראשונה בחודש מאי בברזיל, וממנה התפשט למספר מדינות במרכז אמריקה ובדרומה. עפ"י אזהרת ה-CDC מקרה הדבקה, שקרה בחודש דצמבר בפורטו ריקו, מעיד שהיתושים המקומיים נדבקו בווירוס ועלולים להעביר אותו לבני אדם.

ה-CDC מתריע בפני נוסעים המתעתדים להגיע לאזורים הנגועים בווירוס הזיקה בדרום אמריקה, במרכז אמריקה ובקריביים, להגן על עצמם מפני עקיצות יתושים. לא קיים חיסון או תרופה המונעים את ההידבקות בווירוס הזיקה, עפ"י אזהרת ה-CDC, המייעץ לפנות בדחיפות לרופא במקרה של חום המלווה בפריחה, כאבי פרקים או עיניים אדומות.

גם שלטונות הבריאות של פורטו ריקו קראו לציבור לנקוט צעדי זהירות כדי להימנע מעקיצת יתושים באמצעות משחות הגנה ולבישת בגדים המכסים את מירב הגוף.

עפ"י חוות דעת רפואית, וירוס הזיקה עלול לגרום לילודים הפרעה נוירולוגית הפוגעת בהתפתחות המוח, ועפ"י דיווח של ה-CNN הווירוס גורם "ללידת תינוקות עם ראש קטן במיוחד הגורם לבעיות התפתחות ולעתים למוות מוקדם".

ה-CNN עוד מדווח כי בהמשך להתפרצות וירוס הזיקה בברזיל נתגלו יותר מ-2,000 מקרים חשודים ב-20 מדינות, וכי הרופאים מצאו אצל רוב הנשים, שנדבקו בווירוס, את הסימפטומים לעובר פגום כבר בראשית ההיריון. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: