אא

הכינו את התחפושות: קרנבל המסכות של ונציה

חגיגה של תחפושות ומסכות מרהיבות בשלל צבעים, מופעי רחוב, הצגות, קונצרטים ונשפים אלגנטיים, כל אלה ועוד המון ריגושים והפתעות מחכים לכם בקרנבל השנתי בעיר הכי יפה באיטליה. אז למי אתם מתחפשים השנה?

| |

בכל שנה, כחודש וחצי לפני חג הפסחא ובמשך כעשרה ימים, נערכת בעיר ונציה חגיגה ענקית הכוללת שלל מופעי רחוב, פנטומימה וליצנות, נשפים, ארוחות אלגנטיות, שירה ונגינה, קונצרטים, מופעי אש והמון מסכות. ונציה כולה מתכסה באווירה חגיגית, כשהארמונות, הכנסיות, התעלות והבניינים משמשים כמעין תפאורה מושלמת להצגה יוצאת דופן. בניגוד לקרנבלים אחרים בעולם, כדוגמת הקרנבל המפורסם של ריו בברזיל, לא תמצאו כאן תהלוכות מאורגנות בהיקף עצום, ולא רקדניות מקצועיות בלבוש מזערי. הקרנבל בוונציה הוא ספונטני, ומאפשר לכל אחד לקחת בו חלק ולהתגאות במסכה ייחודית ומגונדרת או להשתתף בזירת תיאטרון פתוחה לקול מחיאות הכפיים של הקהל.

עשרות אלפי אנשים מגיעים לוונציה בימי הקרנבל, ומציפים את סמטאותיה העתיקות של העיר ואת כיכר סאן מרקו בשפע של תחפושות מרהיבות. שדונים, אצילים, רוזנים, מלכים ופיות - את כולם תוכלו לפגוש בקרנבל המסכות. המבקרים ותושבי העיר מתחרים ביניהם מי ישיג את המראה האוונגארדי ביותר, והתחפושת המנצחת מזכה את הזוכה בכבוד גדול ובשיט על ספינת אהבה רומנטית.

לשכוח מהצרות ולפרוק כל עול

משמעות המילה קרנבל (carnival) היא סילוק הבשר, ואכן הנוצרים הקתולים באירופה נהגו להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית למשך 40 הימים שלפני חג הפסחא כאות הזדהות עם סבלו של ישו. בימי הביניים היה נהוג לפני הצום לערוך קרנבל חגיגי של ריקודים, מסיכות ותחפושות, לזלול ולשתות באופן מוגזם, כדי לפרוק כל עול רגע לפני שמתחילים לסבול.

הקרנבל בוונציה, שהחל גם הוא בימי הביניים, נוסד באופן רשמי בתקופת הרנסאנס. בשנת 1797, עם כיבוש ונציה על ידי נפוליאון, החגיגות הופסקו. רק בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת חזר הקרנבל עם המסכות המסורתיות, שמקורן בהצגות התיאטרון היווניות. מרבית המסכות המככבות בקרנבל, הן בסגנון ונציאני, מסכות לבנות ללא כל הבעה, ויש מסכות המסתירות את העיניים בלבד. אך כמובן שאין גבול ליצירתיות, וכל מסכה מקבלת פרשנות שונה, באמצעות צבעים וקישוטים המשלימים תחפושת מלאה.



מה מחכה לכם בקרנבל השנה

קרנבל המסכות בוונציה יתקיים השנה בין התאריכים 23 בינואר ועד 9 בפברואר 2016, ויכלול שפע של אירועים. בין השאר תוכלו להצטרף ל- Secrets of Carnival, סיור מיוחד שייקח אתכם לראשית ימיו של הקרנבל, ובו תלמדו על תרבות המסכות, תפגשו את דמותו של קזנובה, המאהב המיתולוגי, ותקנחו בקפוצ׳ינו חם ועוגה ונציאנית. בנוסף, במסגרת הקרנבל נערך מצעד מריה המסורתי, בו נבחרות עשר בנות ונציאניות יפות מראה, שצועדות באלגנטיות מלכותית ברחבי העיר לבושות בבגדים ונציאניים אותנטיים.

חובבי המוסיקה הקלאסית ייהנו מקונצרט חגיגי, שבו תוכלו להאזין ליצירות הגדולות של ויוואלדי, רוסיני וטרטיני. כמובן שאין חגיגה בלי מטעמים, ולכן אתם מוזמנים לקוקטייל שוקולד בארמון פזארו, שם תוכלו לזלול שוקולד כאוות נפשכם, היישר ממזרקת שוקולד חמה. אפשרות נוספת היא להצטרף לערב טעימות של יין, שהרי ידוע כי האזור של ונציה מציע כמה מהיינות הטובים ביותר באיטליה. זאת ההזדמנות שלכם להתערבב עם המקומיים, להרים איתם כוסית יין ולקבל מהם טיפים על הקרנבל.

ואם לא די בכך, ואתם מחפשים ריגושים נוספים (זהירות, זה ממכר), לבשו את מיטב מחלצותיכם ולכו לנשף המסכות הגדול היוקרתי. הנשף נערך בארמון מהמאה ה-15 וכולל מוסיקה חיה, מופעי בידור היתוליים, דמויות ונציאניות בתלבושות מפוארות, וארוחת ערב לאור נרות המוגשת בליווי יינות איטלקיים משובחים. לאחר הנשף מתקיימת במקום מסיבה פרועה עד אור הבוקר, עם מוסיקת ריקודים ואלכוהול חופשי. אז קדימה, ארזו מזוודות, לבשו מסכות ובואו איתנו לקרנבל. מי שלא יבוא, חבל. 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: