אא

משבר הפליטים: האם המעבר החופשי בין מדינות אירופה ייסגר

לנוכח גלי הפליטים העצומים, החשש מפני פעילויות טרור ובעקבות התקדים של דנמרק, הבודקת את הנוסעים המגיעים לגבול עם גרמניה, גם בגרמניה נשקלים צעדים לביטול המעבר החופשי הנהוג בין מדינות אירופה

| |

משבר הפליטים המציפים את מדינות אירופה, והחשש מפני פעילויות טרור, גורמים למדינות הקהילה האירופית לשקול מחדש את מדיניות הגבולות הפתוחים.

בעקבות החלטתה של דנמרק לבדוק את הנוסעים המגיעים אליה דרך גבולה הדרומי עם גרמניה, נשמעים בגרמניה לא מעט קולות המצדדים בביטול המעבר החופשי בין מדינות אירופה.

מרטין שפר, דובר משרד החוץ של גרמניה, אמר השבוע לעיתונאים: "פתיחת הגבולות בין מדינות אירופה היא אחד ההישגים הגדולים ב-60 השנים האחרונות, אך יש בה סיכון נוכח הצפת הפליטים", וציין כי בממשל הגרמני חותרים להשגת הסכם כלל אירופי לבקרת המעבר בין המדינות.

יוהנס דימרוט, דובר משרד הפנים של גרמניה, הוסיף כי "צריך לבחון היטב כיצד פועל התקדים של דנמרק".גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נתנה את הדעת על מדיניותה המגבילה של דנמרק ואף דנה בכך עם ראש ממשלת דנמרק.

גרמניה עצמה מפעילה אמצעי בקרה בגבולה עם אוסטריה מאז אמצע ספטמבר האחרון, וסטפן זייברט, דובר הקנצלרית, ציין כי הם מוצלחים מאד, אך "ברור לכולנו באירופה כי אנו זקוקים לפתרון כולל ומוסכם, ואמצעים כאלה או אחרים בין מדינה אחת לאחרת אינם הפתרון, ויש צורך להפעיל הגנה יעילה על גבולותיה של הקהילה האירופית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: