אא

הכנסת לטובת דירוג המלונות: מלון שיפרסם דירוג מוטעה ייקנס

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום קנס לבתי מלון שיפרסמו דירוג כוכבים למרות שאינם מדורגים ע"י משרד התיירות, וכן למלונות שלא יפרסמו מחירים כמתחייב בחוק. גובה הקנס 18,000 שקלים. עד כה רק 27 בתי מלון הצטרפו לדירוג, האם זה עומד להשתנות?

| |

כנסת ישראל מתגייסת לטובת דירוג המלונות שנכשל עד כה. ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה קנס של עד 18,000 שקלים לבית מלון שיפרסם כי הוא בעל דירוג כוכבים אף שאינו מדורג על ידי משרד התיירות. בנוסף, בית מלון שלא יפרסם מחירים כמתחייב בחוק, צפוי גם הוא לקנס של עד 18,000 שקלים.

כיום דירוג בתי המלון שנקבע על ידי משרד התיירות מתבצע באופן וולנטרי. אולם רק 25 בתי מלון בישראל הצטרפו עד כה  לדירוג, שהחל לפעול במרוצת החודשים האחרונים. בין המלונות המדורגים: בירושלים - יהודה, מצודת דוד, ממילא, ג'רוזלם גולד, אמריקן קולוני, בתל אביב - גילגל, ארבל, בגליל התחתון - קיבוץ לביא, בים המלח - הוד המדבר. נמצאים בתהליך הדירוג עוד 16 מלונות. כזכור, בפגישה שהתקיימה בין שר התיירות, יריב לוין, לבין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ איתן כבל, ונשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, הוחלט כי עד החודשים מרץ-אפריל 2016 התאחדות המלונות תעשה מאמץ לדרג כ-100 בתי מלון, ובכך למעשה לסיים את הפרויקט שלא מצליח לקבל תאוצה ולהתרומם מזה זמן רב.

שר התיירות, יריב לוין: ״אנו שמים היום סוף להטעיה צרכנית נפוצה ומפסיקים את השיטה הפסולה של בתי מלון המכתירים עצמם בכוכבים שאינם תואמים את רמת המלון בפועל. אני קורא למלונות בישראל להצטרף לתהליך הרשמי של משרד התיירות ולפרסם באופן שקוף, גלוי ומקצועי את רמת בית המלון ודירוג הכוכבים לו הוא זכאי".

מהתאחדות המלונות נמסר: "להתאחדות המלונות אין כל בעיה עם הטלת קנס על בית מלון שמפרסם דירוג, שאינו רשמי. עד התחלת הדירוג הנוכחי, החובה לא לפרסם כוכבים לגבי בתי מלון חלה אך ורק על המלונאים. ההתאחדות סברה וסבורה שיש להכיל חובה זו על כלל הענף"

לעוד כתבות בנושא:

איתן כבל על ההתקדמות בדירוג המלונות: "הוצאנו מהברוֹך את המיטב" 

דירוג מלונות? רק 3 מלונות נרשמו

דירוג המלונות בישראל יוצא לדרך

משרד התיירות: מכרז דירוג בתי המלון יוצא לדרך

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: