אא

"מדינת ישראל מפקירה את ההסברה לתיירים"

יו"ר אגודת מורי הדרך פונה לראש הממשלה בקריאה דחופה ומתריע: "מדינת ישראל, באי-אכיפתה את דיני התיירות, מעודדת את ההדרכה הלא-ציונית, ולעתים גם האנטי-ציונית, המתבצעת לעתים קרובות מדי על ידי מדריכים בלתי חוקיים"

| |

בני כפיר, יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וציין במכתבו: "עיסוק מורי הדרך הוא הפרוץ ביותר בישראל. מדינת ישראל מפקירה את ההסברה לתיירים בידי אנשי דת או ידוענים ומשלמת על כך מחיר בעיוות ההיסטוריה והמורשת".

כפיר מוסיף במכתבו: "ממשלת ישראל מודיעה שוב ושוב על רצונה לסייע בקידום עסקים קטנים, ורק בשבוע שעבר עברה החלטת ממשלה בנושא, אך מנגד אלפי מורי דרך בקריסה כלכלית. מדובר על  מחדל לאורך שנים, דיני העבודה הקשורים במורי הדרך נחקקו לפני קרוב לארבעים שנה", והוא הוסיף כי "אם לא ייעשה שינוי בתקופה הקרובה אלפי מורי דרך בישראל לא יחדשו את רישיונם, כי במילא אין אכיפה בנושא והכנסות המדינה מתשלום המיסים של מורי הדרך תיפגע."

כפיר מספר כי "ישנם קבוצות המודרכות על ידי "חאפרים" הפועלים בצורה בלתי חוקית ותופסים יותר ויותר מנפח העבודה בשוק התיירות (המצומצם בלאו הכי, בעיקר בשל משברים ביטחוניים), לדוגמא, מומחים, כגון: סופרים, שחקנים, עיתונאים וכדומה, המדריכים ללא רישיון בהנחה כי המומחיות שלהם לספר סיפור מהווה בסיס להדרכת טיולים. לכל הקבוצות הללו, שאותן מובילים מדריכים בלתי חוקיים המקבלים תשלום חלף עבודתם, לא נלווה מורה דרך בעל רישיון, ועל כן מדובר כאן בהפרה שיטתית של הדין. חלק מאותן קבוצות מודרכות על ידי מדריכים בלתי חוקיים, ששמם ידוע היטב בציבור והמוכרים כידוענים. בין אלה ניתן למנות את העיתונאי בוקי נאה, המדריך סיורים הקשורים לעולם הפשע בתל אביב; את השחקן משה פרסטר, המדריך במושבה הגרמנית המשוחזרת שרונה; ורבים נוספים. נגד כל אלה הוגשו תלונות רבות, אך דבר לא נעשה כדי לאכוף עליהם את הדין. התחושה הרווחת היא של חוסר מעש הנובע ממתן כבוד לידוענים, שעה שמורי דרך בלתי ידועים אינם זוכים להקלות מסוג זה".

עוד מציין כפיר כי מורי הדרך הם ברובם עצמאים, אינם מקבלים שכר שוטף כשכירים וכל טיול המודרך על ידי מדריך בלתי חוקי הוא גריעת פרנסה ישירה מהם. יתר על כן, מדינת ישראל אינה מסדירה את נושא הפיצויים למורי דרך בעלי רישיון. סיכום עם משרד האוצר על העברת פיצויים בסך 20 מיליון שקל למורי הדרך כתוצאה מביטולי הזמנות המוניים בעקבות מבצע צוק איתן, טרם הועברו לידיהם.  למעשה, הפגיעה במורי הדרך נמשכת גם בימים אלה, שעה שאין כל מנגנון המסדיר את פיצויים בגין הנזקים הנגרמים כתוצאה מגל האלימות הנוכחי.

כפיר מרחיק לכת ומתריע: "מדינת ישראל, באי-אכיפתה את דיני התיירות, מעודדת את ההדרכה הלא-ציונית, ולעתים גם האנטי-ציונית, המתבצעת לעתים קרובות מדי על ידי מדריכים בלתי חוקיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: