אא

"סוכני הנסיעות, שהשכילו להתאים את עצמם לשינויים ולהתפתחויות, זוכים לפריחה מחודשת"

על פי דוח טאוב שפורסם לאחרונה, 40% מהעובדים בסכנה, מפני שהמקצוע שלהם ייעלם בתוך שני עשורים. בעידן התיירות החדש, כאשר כל המידע שהמטייל צריך נמצא ברשת, האם גם סוכני הנסיעות ייעלמו מן העולם?

| |

אחד הגורמים המרכזיים לעלייה באבטלה בעולם הוא מחשוב התעסוקה. עם עליית עידן האינטרנט היקף השחקנים בענף התיירות הלך ופחת משנה לשנה. בישראל ישנן כיום כ-450 סוכנויות נסיעות. מדובר בירידה של למעלה מ-10% בתוך שנתיים בלבד. רק כדי לסבר את האוזן, בשנת 2000, שהייתה שנת שיא מבחינת היקף השחקנים בענף, נספרו כ-750-800 סוכנויות פעילות. אם נתבסס על הסטטיסטיקה המגמתית, הרי שבעוד כמה שנים אותו סוכן נסיעות, שבעבר לא עלינו על מטוס מבלי לקבל ישירות מידיו את הנרתיק המסודר ובתוכו כרטיסי הטיסה, ייעלם מן העולם. אלא שבתוך העולם הסבוך והמורכב הזה, עולם התיירות, מסתתרים דברים מתחת לפני השטח וסוכני הנסיעות הפרטיים, שהשכילו להתאים את עצמם לשינויים ולהתפתחויות דווקא זוכים לפריחה מחודשת.

אם נפשט את הדברים - סוכני הנסיעות בעצם מתפרנסים מאחוזים. קונים בזול ומוכרים ביוקר. אך כיום, כאשר הצרכן הסופי יכול להתחבר בקלות לכל הממשקים, אליהם מחובר גם סוכן הנסיעות, לאתרים כמו booking או trivago, לכאורה אין לנו צורך בעזרתו של הסוכן.

ובכן, זה לא מדויק. יש מספר מקרים, בהם לא כדאי לזוז ללא עזרתו של סוכן הנסיעות.

מהם אותם מקרים? להלן:

חבילת נסיעה מסובכת - כאשר נוסעים מתכננים נסיעה שכרוכה במספר אילוצים, לא רק של מחיר, אלא גם של זמן ושל מספר יעדים, שצריך לעצור בהם ובחזרה, כדאי להיעזר בסוכן נסיעות, שבידיו כלים מתאימים לארגן ולסדר את הטיסות בצורה הטובה ביותר. כך ניתן גם למנוע מצבים כמו מזוודות שטסו ליעד אחר, או גרוע יותר, מזוודות אבודות.

סיורים מאורגנים לקבוצות - כשטסים ליעד תיירותי פופולארי אפשר להסתדר לבד, אך מה קורה כשטסים ליעד פחות מוכר, כמו אפריקה למשל? במקרים כאלה מומלץ להיעזר בסוכן, שיש לו מומחיות ליעד הנבחר. סוכני נסיעות שיפתחו מומחיות ליעדים ספציפיים, תמיד יזדקקו לשירות שלהם. נקודה נוספת היא חצאי החבילות. אם הטור אופרייטור המקומי ירכוש חבילה מטור אופרייטור ביעד מסוים, הוא בעצם יצליח ליצור מוצר מבודל מהמתחרים. לדוגמא, אם אוכל לרכוש מהארץ דרך הסוכן שלי טיול ייחודי בעקבות התיאטראות בצרפת, לסוכן שלי תהיה עדיפות על פני סוכנים אחרים.

נסיעות VIP למשפחה הבודדת -  ישנו ביקוש הולך וגובר בקרב משפחות להזמין מהארץ טיול הכולל את כל המרכיבים: טיסות, מלון, מסעדות ואפילו וואוצ'רים לכניסות לאתרים. בעזרת תוכנה חדשה שיצאה לשוק יכול סוכן הנסיעות לשדרג עצמו ליועץ תיירות, כיוון  שהתוכנה יודעת לשקלל את נתוני המשפחה וצרכיה ומציעה לסוכן אופציות לחבילות שלמות, שהן המומלצות ביותר עפ"י חוות דעת שנאספו.

עסקים וחברות - חברות רבות מחזיקות משרדים ושלוחות במדינות שונות ברחבי העולם. לכן חברות עסקיות מעדיפות להתנהל מול גורם מוסמך אחד, סוכן נסיעות מתמחה שיטפל באופן בלעדי בכל הטיסות ושירותי הקרקע של עובדי החברה.

קונגרסים ואירועים - נושא שנמצא בצמיחה מתמדת, ואם הסוכן יתמחה בתחום ספציפי של אירועים, הוא יצליח, כי כאשר יש צורך לארגן כנס גדול, או לדוגמא, אירוע ספורט מיוחד, אליו מגיעים אנשים מכל העולם, סוכן הנסיעות המתמחה ינצל את קשריו בתחום כדי להתחבר לחברות, ששולחות נציגים מטעמן, ויארגן את הסדרי הנסיעות עבור אותם נציגים, החל מאיתור מלון, מציאת טיסות, השכרת רכבים למשתתפים וסיפוק צרכים נוספים של מארגני הכנס או התחרות.

לסיכום, סוכנויות נסיעות כבר לא מתקיימות רק מכרטוס כרטיסי טיסה, דבר שיכול להתבצע היום בצורה דיגיטלית על ידי כל נוסע. ההתמקצעות שלהם יכולה לבוא לידי ביטוי בהתמקדות בנתח שוק, הדורש את הייעוץ של הסוכן כדי לשרת את הלקוח לפני ובמהלך הנסיעה שלו לחו"ל.

 

נכתב ע"י רפאל אמזלג. רפאל, הוא יזם ומייסד חברת הסטארט-אפ manage your trip, שפיתחה פלטפורמה לניהול ההיבטים הלוגיסטיים והשיווקיים בתחום תיירות הקבוצות

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: