אא

הבום האווירי של אירן

עם הסרת החרם הכלכלי, אירן רוכשת עבור "אירן אייר", חברת התעופה הלאומית, מאות מטוסים חדשים. השבוע תושלם הזמנת 127 מטוסים מאיירבוס, ובהמשך למעלה מ-100 נוספים מבואינג. עם יותר מ-50 נמלי תעופה, ומתוכם 15 בינלאומיים, יצרני חברות המטוסים מחזרות אחרי האירנים

| |

 במסיבת עיתונאים בטהרן סיפר אסגאר פחרייה קשאן, סגן שר התחבורה האירני, על תוכנית ההצטיידות המאסיבית של ממשלת אירן עבור חברת התעופה הלאומית, אירן אייר.

ההזמנה הראשונית למטוסים חדשים מחברת איירבוס כבר נחתמה והיא כוללת את המטוסים רחבי הגוף החדישים: 8 מטוסי A-380 ו-16 מטוסי A-350, ועד סוף השבוע תושלם ההזמנה המלאה מאיירבוס, שתכלול בסך הכל 127 מטוסים, רובם חדשים.

זה מכבר הודיעה אירן, כי אחד המהלכים הראשונים עם הסרת הסנקציות יהיה חידוש צי המטוסים של חברת התעופה הלאומית, המפעילה צי מטוסים מיושן, הכולל מטוסים כאיירבוס 310 ובואינג 727, וסובלת ממחסור חמור בחלקי חילוף עקב החרם הכלכלי, ובשנים האחרונות חוותה מספר תאונות קטלניות.

באירן, המונה כ-80 מיליון תושבים, יותר מ-300 נמלי תעופה ומנחתים, וביניהם יותר מ-50 נמלים, בהם מתנהלת פעילות שוטפת של טיסות פנים מסחריות סדירות, ומתוכם 15 נמלי תעופה בינלאומיים, המשרתים מגוון עצום של קווי פנים וגם קווים בינלאומיים של חברות תעופה זרות.

סגן שר התחבורה האירני בישר גם על המשך תוכנית ההצטיידות, שנכנסה בימים אלה להילוך גבוה, ובמוקד התוכנית המו"מ עם בואינג על רכישה של יותר מ-100 מטוסים מדגמים שונים.

כמו כן, מנהלים ראשי מערכת התעופה הלאומית של אירן שיחות עם יצרניות מטוסים נוספות, כמו: מיצובישי היפנית ובומברדייה הקנדית לרכישת מטוסי נוסעים קטנים יותר לטיסות אזוריות. כמו כן, חברות תעופה פרטיות ויזמים אירניים מנהלים מו"מ לרכישת מטוסים גם עם יצרניות נוספות: אמבראייר הברזילאית וסוחוי הרוסית.

עפ"י חוות דעת של מומחי תעופה בינלאומיים אירן תזדקק לכ-600 מטוסי נוסעים חדשים בעשור הקרוב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: