אא

השף טיירי דרפו, בעל 2 כוכבי משלן, חובר לשף שלום קדוש

לרגל שבוע הקולינריה הצרפתי בישראל שמתקיים ב 7-12 בפברואר, השפים הבכירים יכינו 2 ארוחות ערב במסעדת היוקרה "פרה על הגג" במלון לאונרדו פלאזה בירושלים במסגרת פסטיבל SO FRENCH SO FOOD

| |

לרגל שבוע הקולינריה הצרפתי בישראל שמתקיים ב 7-12 בפברואר, במסגרתו שפים בכירים מצרפת חוברים למסעדנים ישראלים, מסעדת "פרה על הגג" והשף שלום קדוש מארחים את השף טיירי דרפו בעל 2 כוכבי משלן, ל- 2 ערבים בלבד במסעדה הפתוחים להזמנות של הקהל הרחב. במסגרת הסרוויס יוגש תפריט ייחודי, פיתוח משותף של שני השפים.

תפריט הגורמה הייחודי וכשר ממיטב המטבח הצרפתי בשילוב נגיעות מזרח תיכוניות עכשוויות, יוגש במסעדת "פרה על הגג" בתאריכים 9 ו-10 בפברואר. לצד ארוחות הערב יוגש תפריט טעימות ייחודי עם יינות מיקבי ברקן. 

לדוגמא חלק מהמנות שיוגשו בתפריט הייחודי: לברק במעטפת  של פרג ושומשום, קונפי אשכוליות וסירופ לימון מוסלין של תפוח אדמה מתוק, נבטי סויה וקישואים בשמן לימון' ברווז צלוי עם ענבים, שמן פרח הנזיר, רביולי זיתים שחורים ורוטב מציר ברווז' צלעות טלה בעישון מעודן, תפוחי אדמה צעירים במעטפת צלח ורוזמרין

טיירי דרפו – מספר על עצמו כי הוא קיבל השראה מאביו "טבח שבילה את ימי ראשון בלבשל מוצרים טובים שנרכשו בשוק". הוא החל את הקריירה כחנין, ראש פס, סגן מנהל מטבח ועוד בכל רחבי צרפת. הוא התלמד במסעדות יוקרה אצל השפים ז'ן-פייר ז'אקוב, ז'יל טורנדר וז'רר קלור. ב 1996 הוא פותח את מסעדתו הראשונה המקבלת ביקורת במדריך מישלן.

שלום קדוש – שלום קדוש נולד וגדל בעפולה, הוא התלמד במסעדת "לה קוט סן-ז'אק" של מישל לורן ואחר-במסעדת "אוברז' דה ל'יל" של השף פול אברלן. אצל קדוש התלמדו בראשית דרכם כמה מגדולי השפים בישראל כמו יונתן רושפלד, אביב משה וירון שלו. הוא הגיע לירושלים ב-1974 והחל לעבוד במלון "הילטון". כעבור שישה חודשים נוסד מלון "גן אור", שלימים הפך למלון "לאונרדו פלאזה" בבעלות רשת מלונות "פתאל", והחל לעבוד בו כסגן-שף. כששף המלון פרש אחרי חצי שנה התמנה קדוש לשף המלון, משרה בה הוא מכהן עד היום. במלון נפתחה בשנת 1984 מסעדת שף תחת ניצוחו של קדוש בשם "פרה על הגג", הוא עומד בראש "פרימוורה", המסעדה האיטלקית-חלבית של המלון. מבקר המסעדות דניאל רוגוב דירג את מסעדת "פרה על הגג" ומסעדת ה"פרימוורה" במלון שרתון פלאז’ה ירושלים בין 8 המסעדות הטובות והכשרות בישראל בשנת 1997. ב-1980 השתתף קדוש עם צוות המטבח של המלון בתחרות אליפות העולם בבישול, הם בישלו מטבח כשר וזכו בשתי מדליות זהב ושתי מדליות כסף.

ב-2005 קיבל את אות פרס עיטור המלונאות, מטעם התאחדות המלונות בישראל - הייתה זו הפעם הראשונה שבה ניתן הפרס לשף. ב-2011 היה הישראלי הראשון שמצטרף למועדון הגסטרונומי "Des Chefs Des Chefs", עליו נמנים שפים של ראשי ממשלה, נשיאים ובתי מלוכה מ-30 מדינות בעולם.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: