תדלוק אווירי מוצלח של מטוס התדלוק החדש KC-46A
בואינג וצוותי חיל האויר האמריקני השלימו בהצלחה בתחילת השבוע את התדלוק האוירי הראשון בהיסטוריה של מטוס התדלוק החדש KC-46A. במהלך הטיסה, הצליחו לגעת מספר רב של פעמים במטוס ה-F-16 והוכיחו כי מערכת התדלוק מוכנה להעברת הדלק
יצרנית המטוסים בואינג וצוותי חיל האויר האמריקני השלימו בהצלחה בתחילת השבוע את התדלוק האוירי הראשון בהיסטוריה של מטוס התדלוק החדש KC-46A. לאחר ההמראה משדה התעופה של בואינג בסיאטל, ערכו צוותי האויר של ה-KC-46A סדרת ניסויים בסיומה תדלקו, בגובה 20,000 רגל, מטוס F-16 ב-726 ליטרים של דלק.
ריסטופר קומס, מנהל תוכנית KC-46 של חיל האויר האמריקני: "טיסת התדלוק שביצענו היום היא אבן דרך חשובה עבור הצוות של חיל האויר ובואינג שכן היא משיקה את שלב הדגמות התדלוק של המטוס שלפני קבלת ההחלטה על כניסה לייצור של המטוס. לפנינו עדיין עבודה רבה אבל זהו זמן שמח עבור צוותי האויר שעתידים להטיס, לתחזק ולתמוך ב-KC-46 פגסוס במשך שנים רבות".
במהלך 5 השעות ו-43 הדקות של הטיסה, הצליחו השיגו צוותי התדלוק האווירי של חיל האויר האמריקני ובואינג לגעת מספר רב של פעמים במטוס ה-F-16 והוכיחו כי מערכת התדלוק מוכנה להעברת הדלק.
תדלוק האוירי של מטוס F-16 על ידי מטוס ה-KC-46. צילום: בואינג
ריקי קאהלר, מפעיל התדלוק האוירי של בואינג שגם הוא השתתף בהנחיית ה"בום" במהלך המגע עם מטוס ה-F-16 מתוך עמדת התדלוק המתקדמת הממוקמת בחלק הקדמי של מטוס התדלוק: "יכולות התדלוק של ה"בום" במהלך הטיסה היו יוצאות מן הכלל. הבום היה יציב מאד והתנהג כאילו הוא הארכה של הזרוע שלי".
מטוס ה-KC-46A (מטוס הניסוי השני EMD-2) שביצע בהצלחה את התדלוק ההיסטורי יתחיל בקרוב לתדלק מספר מטוסים צבאיים נוספים ביניהם C-17, F/A-18, A-10, ו-AV-8B. בנוסף, המטוס השלים 32 טיסות מאז טיסתו הראשונה ב-25 בספטמבר 2015.
ה-KC-46A הוא מטוס תדלוק רב משימתי המיוצר על ידי בואינג עבור חיל האויר האמריקני. המטוס מסוגל לתדלק את כל המטוסים הצבאיים של כוחות הברית והקואליציה והוא עומד בכל התקנות והתהליכים הבינלאומיים של התדלוק האוירי. המטוס יכול להטיס נוסעים, מטען ופצועים.