אא

סיטונאי תיירות וההתאחדות שוקלים הגשת תלונה במשטרה נגד אייר פראנס

מנהלי משרדים מאשימים: החברה מעניקה לעובדי רשתות וסוכנים תווי קניה ללא ידיעתנו. סיטונאי תיירות רואים זאת בחומרה רבה ושוקלים צעדים חריפים. מנהלת השיווק בתגובה: "זה ממש לא דבר חדש. אין מה לראות בזה שוחד. המעטפות צריכות להגיע לסוכנים עצמם כי זה אישית".

זה מספר שבועות שסיטונאי תיירות גדולים מאד, יחד עם התאחדות סוכני הנסיעות, מנהלים בדיקה לגבי התנהלותה של חברת התעופה אייר פראנס. זאת לאחר שהגיעו ידיעות, שהחברה הצרפתית מעניקה לסוכנים ופקידים החברים במועדון הסוכנים של החברה, מעטפה עם תלושי קנייה במתנה על מכירות של החברה.

אחד מהבכירים באחת החברות סיפר ל'פספורט ניוז': 'הכל התחיל אצלנו כשאחד מהעובדים הבכירים הגיע והראה לנו שקיבל מאייר פראנס מעטפה עם תלושי קניה בסך 300 שקלים ומכתב שמודה לו על הישגי המכירה. היינו בהלם, והתחלנו להבין שזה דבר שקורה כבר תקופה ארוכה'.

בכיר אחר בענף סיפר היום ל'פספורט ניוז': 'הגיע אלינו מידע על זה, התחלנו לבדוק בחברה, והתברר לנו שאייר פראנס מעניקה מתנות לפקידים בלי שנדע מכך. זה דבר חמור מאד בעינינו ואנו שוקלים אפשרות להגיש תלונה במשטרה'.

רונית חי ברקן, מנהלת השיווק של אייר פראנס בישראל, אמרה בתגובה ל'פספורט ניוז': 'יש לנו תוכנית שנקראת קרשנדו. תוכנית שפועלת עשר שנים, זו תוכנית שמזכה סוכנים. זה כמו מין חשבון שהם פותחים לעצמם, ומקבלים הטבה בהתאם לנקודות שהם צוברים'.

מנהלי המשרדים טוענים שהם לא יודעים מזה?
'זה מוזר, זה לא דבר חדש'.

הם רואים זאת בחומרה, ואומרים שזה מעין שוחד?
'הם יכולים להוציא כרטיסי טיסה, כניסה ליורדיסני'.

למה אתם לא עושים זאת מול המנהלים, ודווקא ישר מול הפקידים שמקבלים את מעטפות תלושי הקניה?
'מכיוון שזה תלושי קניה, המעטפות צריכות להגיע לסוכנים עצמם, כי זה אישית פייר סוכן. אני תוהה שהמנהלים לא יודעים'.

המנהלים אומרים שהם בהלם?
'אין מה לראות בזה שוחד, כך מתנהלת התוכנית'.

תגובת החברה: "מזה 10 שנים מפעילה החברה את תכנית "Crescendo" לתגמול סוכנים. התכנית מוכרת לכל העוסקים בדבר. במסגרת התכנית צוברים סוכני הנסיעות נקודות בהתאם לכמות מכירת הכרטיסים שלהם. עבור נקודות אלה מקבלים הסוכנים הטבה; כרטיסי טיסה, כרטיסי הנחות וכן תלושי שי. צבירת הנקודות הינה אישית. כידוע, תכניות תמרוץ כאלו ואחרות מקובלות בכל חברות התעופה בארץ ובעולם"

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, סירב להגיב לדברים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: