אא

ההתאחדות ביקשה לקבל חוות דעת משפטית בפרשת המעטפות של אייר פראנס

ההתאחדות פנתה למשרד עו"ד הרצוג, פוקס, נאמן, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית בהיבט הפלילי והמיסויי בנושא הענקת תווי קנייה ע"י אייר פראנס לעובדי משרדי הנסיעות ללא ידיעת המנהלים. ההתאחדות התריעה בעבר כי "מתן הטבות הנאה לפקידי הנסיעות מהווה עבירה פלילית".

ענף התיירות והתעופה סוער בעקבות פרשת המעטפות של אייר פראנס, שנחשפה אתמול ב'פספורט ניוז'.

כזכור, מנהלי משרדי הנסיעות מאשימים את חברת אייר פראנס בכך שהיא מעניקה לעובדי הרשתות וסוכנים תווי קניה ללא ידיעתם.

התאחדות סוכני הנסיעות, שמנהלת בדיקה בעניין זה מספר שבועות, ביקשה ממשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן להגיש לה חוות דעת משפטית בהיבט הפלילי והמיסויי בנושא. לאחר קבלת חוות הדעת, יחליט ועד ההתאחדות על הצעדים הקונקרטיים שהוא ינקוט בנושא.

כבר בשנת 2001, התריע יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות וכתב לכל משרדי הנסיעות: "התופעה החמורה של הענקת טובות הנאה לעובדי סוכנויות הנסיעות, על מנת שיעדיפו את החברה המעניקה על פני חברה אחרת, החריפה לאחרונה מאוד. חוות דעתו של היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד צבי גלמן, קובעת נחרצות כי מתן טובות הנאה הינו עבירה פלילית לנותן טובות ההנאה, ועבירה משמעתית חמורה למקבל אותן."

באשר לחברה המעניקה טובות הנאה, עו"ד גלמן התייחס לחברות התעופה, מציין היועץ המשפטי בחוות הדעת: "מי שמשכנע - בכל דרך ולרבות במתן טובות הנאה - עובד של עסק לפעול בדרך שתזיק לעסק ו/או תגרום הפסד כספי עד כדי שתיחשב עבירה של גניבה ממעביד, עובר לכאורה עבירה פלילית של שידול ו/או ניסיון של שידול".

עוד מציין עו"ד גלמן כי: "פנייה של חברת תעופה אל מקום העובד, על מנת שזה האחרון יעדיף את שירותיה, בו אינטרס המעדיף הוא אחר מהווה בהחלט עילה לתובענה אזרחית כנגד חברת התעופה. במילים אחרות, אם סוכן הנסיעות יוכיח כי חברת התעופה פנתה לעובד ובגין פנייה זו נגרמו לסוכן נזקים, תחוייב חברת התעופה בפיצוי בגין נזקיו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: