אא

בוררות בין יאט"א לאיסתא, היסתור ווואלה טורס על סכום של 608 אלף דולר

הצדדים הגיעו להסכם, לפיו סכסוך כספי בנוגע לתשלום שהועבר על ידי החברות ליאט"א באמצעות מערכת ה- BSP, בגין מכירות כרטיסי טיסה בחודש ספטמבר 2008, יידון ע"י ה- TRAVEL AGENCY COMMISSIONER.

Shutterstock Shutterstock
בין החברות, איסתא, היסתור אלטיב, ווואלה טורס לבין יאט"א התגלה סכסוך כספי על סכום של 608 אלף דולר, שנמצא כיום בהליך בוררות, שעדיין לא התחיל בפני ה- TRAVEL AGENCY COMMISSIONER, גורם שיפוטי מטעם יאט"א.

הפרשה כולה מגוללת בדו"ח השנתי של חברת איסתא לבורסה. בדו"ח מצויין בין השאר כי: "התגלה סכסוך כספי בנוגע לתשלום שהועבר על ידן ליאט"א, באמצעות מערכת ה- BSP, בגין מכירות כרטיסי טיסה בחודש ספטמבר 2008. על פי כללי ה- BSP היו רשאיות החברות להעביר תשלום בשקלים בהתאם לשער הפאנל המתפרסם על ידי יאט"א, ביום 15.10.08 עד יום 17.10.08, תשלום בדולרים ניתן היה לבצע עד יום 20.10.08. לטענת החברות הבנות הנ"ל של החברה, לאחר בירור שנעשה עם הנהלת ה- BSP לגבי התוצאות של העברת תשלום בשקלים באיחור של יומיים, נאמר להן כי הסנקציה הינה רישום שתי נקודות חריגה לחובן של החברות, וכן חיובן בריבית בגין איחור של יומיים בהעברת הכספים בשקלים".

איסתא ממשיכה ומגוללת את אשר אירע לטענתה: "כחודש לאחר ביצוע התשלום, נטען על ידי יאט"א כלפי החברות, כי בשל האיחור בתשלום הן יחוייבו בהפרשי שער בסכום של 2,342,945.00 . החברות התנגדו לחיוב כספי זה על ידי יאט"א, בטענה שהוא נוגד את המצגים שניתנו לחברות, וכן משום שהוא אינו עולה מהוראות ההסכמים החלים על הצדדים. בשל סירובן של החברות להיענות לדרישת יאט"א לשלם את הסכום הנדרש בגין הפרשי השער, איימה יאט"א לנתק את כל החברות השייכות לקבוצת איסתא ממערכת ה-BSP, ולהעביר אותן לשיטת תשלומים מול חברות התעופה, על בסיס מזומן".

איסתא עתרה לבית המשפט המחוזי מרכז פ"ת, בבקשה לקבלת פסק דין הצהרתי הקובע כי החברות אינן חייבות בתשלום הפרשי השער, וכן הקובע כי יאט"א אינה רשאית לנתק אותן ממערכת ה- BSP ולהעביר אותן לבסיס מזומן. "בד בבד הוגשה בקשה לבית המשפט למתן צו מניעה זמני האוסר על יאט"א לנתק את חברות קבוצת איסת"א ממערכת ה- BSP, עד להכרעה בתובענה שהוגשה על ידם".

בסופו של דבר, בדיון שהתקיים ב- 17.1.09 בבית המשפט, הצדדים הסכימו להגיע להסדר לפיו הסכום שבמחלוקת יופקד בנאמנות אצל עורכי הדין של הצדדים, ובמקביל תיבחן האפשרות לברר את המחלוקת בין הצדדים בהליך של בוררות.

בתחילת החודש שעבר, מרץ 2009, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה הסכסוך ידון על ידי ה-TRAVEL AGENCY COMMISSIONER. בהודעה לבורסה מציינת איסתא כי: "בין הצדדים הוחלט כי ההחלטה של הבוררות אינה מחייבת, וכי כל צד יהא רשאי להשיב את המחלוקת לדיון בפני בית המשפט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: