תקציב משרד התיירות לשנת 2009: 935 מיליון שקל
אבל בשנת 2010 הוא יקטן ל- 690 מיליון שקל. תקציב השיווק יעמוד בשנתיים הבאות על 500 מיליון שקל. שר התיירות: "התקציב יסייע להגדלת התיירות הנכנסת ועמידה ביעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2015".
Shutterstock
היקף התקציב של משרד התיירות לשנת 2009 יעמוד על 935 מיליון ש"ח. בשנת 2010 יעמוד היקף התקציב על 690 מיליון שקלים .
תוספת חסרת תקדים תינתן לתקציב השיווק, אשר יעמוד בשנים 2009-2010 על כ- 500 מיליון שקלים - לעומת 220 מיליון ש"ח בשנת 2008. יש להדגיש כי בסיס תקציב השיווק של משרד התיירות בשנת 2009 פחת במידה נכרת בשל הקיצוץ הרוחבי שחל על משרדי הממשלה ובשל מקדמי המט"ח השליליים ולפיכך לתוספת זו משמעות מהותית.
תקציב השיווק יאפשר להתמודד עם השפעות המשבר הכלכלי על תנועת התיירות לישראל, תוך הגברת תנועת תיירות הפנים והנכנסת וביסוס תדמיתה של ישראל בעולם כיעד תיירותי. יש להדגיש כי כל 100 אלף תיירים מייצרים 4,000 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה והכנסה של בין 100 ל- 200 מיליון ש"ח למשק הישראלי.
תקציב משרד התיירות להשקעות הון יעמוד על 405 מיליון ש"ח לשנים 2009-2010 , שיופנו לעידוד השקעות הון בתיירות לצורך הגדלת היקף האכסון המלונאי. תקציב התשתיות יעמוד על כ- 400 מיליון ש"ח, לשנים 2009-2010, שיופנו לטובת שידרוג, פיתוח ובניית המוצר התיירותי של ישראל. בנוסף, תוקצה תוספת חד פעמית בסך 15 מיליון ש"ח לפעילות המשרד.
השר מיסז'ניקוב: "אני מברך את משרד האוצר על שהכיר בתרומת התיירות כמחולל צמיחה מרכזי למשק הישראלי והגדיל את תקציב השיווק באופן משמעותי שיאפשר למשרד התיירות להתמודד עם האתגרים, בראשם המשבר הכלכלי העולמי והשפעותיו על תעשיית התיירות". השר הוסיף, כי "נותרו מספר סוגיות עקרוניות במסגרת חוק ההסדרים, בהן ביטול הטלת מס על תיירות נכנסת, אשר ידונו עד השלמת אישור חוק התקציב והחוק ההסדרים בקריאה שניה ושלישית".
יש להדגיש כי לתעשיית התיירות תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה וצמצום הפערים. בשנת 2008 – שנת שיא בתיירות הנכנסת, בה ביקרו בישראל 3 מיליון תיירים, עמדה התפוקה הישירה מתעשיית התיירות על 25 מיליארד ₪ - 9% יותר משנת 2007. מספר המועסקים הישירים בתיירות בשנת 2008 גדל ב- 7% לעומת שנת 2007 עם למעלה מ- 90 אלף עובדים.
תוספת חסרת תקדים תינתן לתקציב השיווק, אשר יעמוד בשנים 2009-2010 על כ- 500 מיליון שקלים - לעומת 220 מיליון ש"ח בשנת 2008. יש להדגיש כי בסיס תקציב השיווק של משרד התיירות בשנת 2009 פחת במידה נכרת בשל הקיצוץ הרוחבי שחל על משרדי הממשלה ובשל מקדמי המט"ח השליליים ולפיכך לתוספת זו משמעות מהותית.
תקציב השיווק יאפשר להתמודד עם השפעות המשבר הכלכלי על תנועת התיירות לישראל, תוך הגברת תנועת תיירות הפנים והנכנסת וביסוס תדמיתה של ישראל בעולם כיעד תיירותי. יש להדגיש כי כל 100 אלף תיירים מייצרים 4,000 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה והכנסה של בין 100 ל- 200 מיליון ש"ח למשק הישראלי.
תקציב משרד התיירות להשקעות הון יעמוד על 405 מיליון ש"ח לשנים 2009-2010 , שיופנו לעידוד השקעות הון בתיירות לצורך הגדלת היקף האכסון המלונאי. תקציב התשתיות יעמוד על כ- 400 מיליון ש"ח, לשנים 2009-2010, שיופנו לטובת שידרוג, פיתוח ובניית המוצר התיירותי של ישראל. בנוסף, תוקצה תוספת חד פעמית בסך 15 מיליון ש"ח לפעילות המשרד.
השר מיסז'ניקוב: "אני מברך את משרד האוצר על שהכיר בתרומת התיירות כמחולל צמיחה מרכזי למשק הישראלי והגדיל את תקציב השיווק באופן משמעותי שיאפשר למשרד התיירות להתמודד עם האתגרים, בראשם המשבר הכלכלי העולמי והשפעותיו על תעשיית התיירות". השר הוסיף, כי "נותרו מספר סוגיות עקרוניות במסגרת חוק ההסדרים, בהן ביטול הטלת מס על תיירות נכנסת, אשר ידונו עד השלמת אישור חוק התקציב והחוק ההסדרים בקריאה שניה ושלישית".
יש להדגיש כי לתעשיית התיירות תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה וצמצום הפערים. בשנת 2008 – שנת שיא בתיירות הנכנסת, בה ביקרו בישראל 3 מיליון תיירים, עמדה התפוקה הישירה מתעשיית התיירות על 25 מיליארד ₪ - 9% יותר משנת 2007. מספר המועסקים הישירים בתיירות בשנת 2008 גדל ב- 7% לעומת שנת 2007 עם למעלה מ- 90 אלף עובדים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}