אא

שר התיירות: "ביטול הפטור ממע"מ לתיירים יפגע אנושות בתעשיית התיירות הישראלית ויביא לפיטורי אלפי עובדים"

השר מיסז'ניקוב קיים הבוקר [יום א'] דיון חירום בלשכתו עם ראשי לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, לבחינת משמעויות החלטת האוצר להכליל בחוק ההסדרים את ביטול הפטור ממע"מ לתיירים.

Shutterstock Shutterstock
השר מיסז'ניקוב קיים הבוקר דיון חירום בלשכתו, עם ראשי לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, לבחינת משמעויות החלטת האוצר להכליל בחוק ההסדרים את ביטול הפטור ממע"מ לתיירים. בדיון השתתפו בין היתר: מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות, מוני בר, יו"ר איגוד השכרת הרכב בישראל, עמי הירשטיין, מ"מ נשיא התאחדות המלונות בישראל וכן רפי פרבר ונאור חן, סגני נשיא התאחדות המלונות.

אנשי התעשייה הביעו דאגה רבה מהטלת המע"מ על השירותים, הנהנים היום מפטור מלא כגון: לינות במלונות, השכרת רכב, רכב אשכול, הסעות באוטובוסים, מארגני תיירות נכנסת וכנסים.

לדברי מיכאל פדרמן, אלי גונן ושמואל מרום: "לנו התיירנים הטלת מע"מ זה מעשה שהוא בבחינת ייהרג ובל יעבור. לא ברור לנו איך הממשלה מסוגלת לדבר על הזנקת המשק מעלה וטיפול באבטלה ובאותה הנשימה לאשר מע"מ על שירותי התיירות? ממשלת ישראל תעשה שגיאה חמורה אם תגדע את העץ שנקרא תיירות נכנסת, אשר היא סייעה להשקותו במשך 61 שנה. עשרות שנות עבודה ומאות מיליוני שקלים יירדו לטמיון. הצעד המתוכנן הוא פגיעה לא סבירה ולא הגיונית מבית, בשעה שתעשיית התיירות הישראלית מתמודדת עם השלכות המיתון העולמי והשלכות המצב הגיאופוליטי באזור. ברור כי הטלת המע"מ תגרור פגיעה אנושה בכל מגזרי התיירות ופיטורים המוניים, גם בפריפריה, בה בשעה שהתיירות היא התעשייה עם הפוטנציאל הוודאי והממשי ביותר לצמצם את מימדי האבטלה בישראל בטווח זמן קצר".

השר מיסז'ניקוב הדגיש כי הוא רואה חשיבות עליונה בהמשך הפטור, דבר החיוני לתעשיית התיירות והדגיש את מחויבותו להסרת סוגיה זו מהנוסח הסופי של חוק ההסדרים, שיובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים. בנוסף, עודכנו משתתפי הדיון על עבודת המטה של המשרד, ברמה המשפטית והכלכלית, שתפרט את הנימוקים המקצועיים והמשפטים להטלת המע"מ.

על פי הסיכום עם ראש הממשלה תתקיים פגישה משולשת בין ראש הממשלה, שר האוצר ושר התיירות, במטרה להביא לביטול ההצעה לפני הבאת חוק ההסדרים להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: