אא

מיכאל פדרמן בקריאה לממשלה לסגת מכוונתה להטיל מע"מ על תיירות נכנסת

יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות פנה לשר התשתיות לאומיות, עוזי לנדאו. פדרמן: "החלטה זו עומדת בסתירה כלכלית לכוונת הממשלה לפעול לבלימת הירידה בצמיחה".

Shutterstock Shutterstock
מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, פנה לשר התשתיות לאומיות וחבר ועדת השרים לענייני חקיקה, עוזי לנדאו, בקריאה לממשלה לסגת מכוונתה להביא לאישור הכנסת את התוכנית להטלת מע"מ על תיירות נכנסת. פדרמן מציין בפנייתו כי:"ממשלת ישראל הציגה תוכנית בלימה ותנופה שתקציב המדינה וחוק ההסדרים נועדו לתמוך בה. התוכנית נועדה לעודד את התעסוקה והצמיחה באמצעות עידוד היצוא וכלים נוספים. באותה נשימה, ממשלת ישראל החליטה במסגרת תקציב המדינה וחוק ההסדרים, להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת. החלטה זו עומדת בסתירה כלכלית לכוונת הממשלה לפעול לבלימת הירידה בצמיחה ולהביא לתנופה, גידול בתעסוקה ולצמיחה עם דגש על הפריפריה".

עוד מוסיף פדרמן כי: "מאז אפריל 2003 ישנה קורלציה מובהקת בין צמיחת המשק, הקטנת האבטלה וגידול מתמשך בתנועת התיירות לישראל. בשנת 2008 נהנה המשק משיא במספר מבקרים, שעמד על למעלה מ- 3 מיליון, תוך ניצול של תשתיות קיימות. כתוצאה מהמשבר הכלכלי בעולם, תהליך זה נבלם. התיירות העולמית מתכווצת, התיירות לישראל מתכווצת ואיתה הכלכלה הישראלית".

פדרמן צופה כי: "בשנת 2009 צפוי לרדת מספר התיירות לכ- 2.3 מיליון תיירים. במציאות זאת ייקור התיירות לישראל בלמעלה מ- 16.5% יביא להקטנה נוספת במספר התיירים, לאובדן מקומות עבודה והכנסה של עשרות אלפי עובדים וירידה בצמיחה. עיקר הפגיעה תהיה בפריפריה ובירושלים".

בפנייה מדגיש פדרמן כי: "אנו מבקשים להדגיש בפני ועדת השרים את העובדות הבאות:

1. הטלת מע"מ על תיירות נכנסת מקטינה את כושר התחרות של ישראל במרחב הגיאוגרפי בו היא נמצאת.
הטלת המע"מ תוביל לצריכת שירותי תיירות באיזור תוך ניצול הולך וגובר של האתרים הנמצאים בישראל כעוגן לביקורי יום או שהות מצומצמת.

2. הטלת מע"מ על התיירות פוגעת בתיירות כתעשיית יצוא ומעקרת מן היסוד את כוונת הממשלה לעודד את היצוא ובאמצעותו את צמיחת המשק ויצירת מקומות עבודה.

3. הנחות העבודה לגבי תוספת הכנסות ממיסים צריכות להישקל כחלק מההשפעה על צמיחה ותעסוקה. עפ"י חישובי לשכת התיאום של תעשיית התיירות, התרומה להכנסות המדינה מהטלת מע"מ לעומת אובדן הכנסות בתוצר ובמועסקים, מסתיימת בתרומה שלילית למשק.

4. הטלת מע"מ על תיירות נכנסת, תקטין את כושר התחרות של ישראל וכתוצאה מכך תבלום את הכדאיות למשקיעים לפתח תשתיות תיירות ותמנע את האפשרות להגיע ליעד של 5 מיליון תיירים בעתיד הקרוב.

לשכת התיאום של תעשיית התיירות המאגדת 17 ארגונים, פונה לוועדת השרים בשם עשרות אלפי מפרנסים ישירים ועקיפים הניזונים מתעשיית התיירות. פנייה זו איננה פנייה סקטוריאלית אלא פנייה שעניינה טובת המשק להשגת יעדי התקציב וחוק ההסדרים לצמיחה ותעסוקה עם דגש על הפריפריה וירושלים.

אני פונה אליך כחבר ועדת השרים לענייני חקיקה, לעשות כל שניתן מוועדת השרים על מנת למנוע את הגשת חוק ההסדרים עם הכוונה להטיל מע"מ על תיירות נכנסת. החלטה זו מתחייבת ממדיניות הממשלה לפעול לבלימת הירידה בתוצר ולהניע תהליכים לצמיחה ויצירת מקומות עבודה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: