אא

9,000 עובדי תעשיית התיירות פוטרו ברבעון הראשון של השנה

כך ע"פ המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות. היקף המשרות במלונאות ירד ב- 12% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008. מרבית המפוטרים מירושלים, חיפה, תל אביב, טבריה ואילת.

Shutterstock Shutterstock
בעקבות דו"ח הלמ"ס על ירידה של 12% במספר העובדים הקבועים במלונות ברבעון הראשון של השנה, מדווחת היום המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל כי פוטרו כ- 3,500 עובדי מלונות, כ- 3,000 מהם עובדים קבועים וכ- 500 עובדי קבלן. חלק ניכר מהעובדים הקבועים שפוטרו, היו ממלונות בערים תל אביב, חיפה, ירושלים ואילת. למעט אילת, מדובר באזורים, אשר סובלים ממשבר קשה במיוחד בתיירות הנכנסת מאז מבצע "עופרת יצוקה" ועל רקע המיתון העולמי.

לפי דו"ח הלמ"ס נרשמו במלונות ברבעון הראשון השנה קרוב ל- 21.8 אלף משרות של עובדים קבועים – 12% ירידה לעומת אשתקד. התאחדות המלונות בישראל מעדכנת כי סה"כ הועסקו במלונות בתום הרבעון הראשון השנה כ- 25,500 עובדים, כולל עובדי חברות כח אדם.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "תל אביב, חיפה, ירושלים וגם טבריה הם אזורים, שמבוססים בעיקר על תיירות נכנסת, שנמצאת במשבר כבר חודשים רבים. באילת חלה ירידה במספר העובדים על רקע הירידה הכללית במספר הנופשים ברבעון הראשון השנה, לעומת הרבעון הראשון אשתקד - הן מתיירות הפנים והן מהתיירות הנכנסת. אנחנו מעריכים כי מאחר ועל כל עובד מלון ישנן עוד שתי משרות של עובדים בתעשיית התיירות , הגיעו מימדי הפיטורים ברבעון הראשון השנה בכלל תעשיית התיירות לכ- 9,000 עובדים, אשר איבדו את מקום עבודתם! הבעיה היא שלתיירות השפעות עקיפות גם על ענפים אחרים במשק, שגם הם נפגעו, למרות שקשה להעריך את הפגיעה בהם. מדובר בענפים, שמספקים שירותים ומוצרים למלונות ולתיירים . להערכתנו, ברבעון השני השנה – אפריל – מאי – יוני נמשכה מגמת הפיטורים, שכן המשבר אף הוחמר".

צוראל מוסיף עוד: "למרות הלחצים שלנו והפניות בעניין, אנחנו מצרים על כך שלמן תחילת המשבר לא הופעלו הסדרי חל"ת – שיכלו למנוע פיטורי רבים מהעובדים. כעת אנו קוראים לממשלה להכריז על התיירות כתעשייה במשבר. בימים אלו צריך פשוט להגדיל באופן ניכר את ההשקעה בשיווק ישראל בעולם, וודאי לא לפגוע בתיירות הנכנסת על ידי הגזירה של ביטול הפטור ממע"מ לתיירים, כפי שהאוצר מנסה להעביר במסגרת חוק ההסדרים, דבר שימוטט לחלוטין את התעשייה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: