אא

ההתאחדות: "חקירת הממונה, אנחנו מאמינים, תוביל להגבלת שיתופי הפעולה בין חברות התעופה ובפעילותן מול הסוכנים בפרט"

ועד התאחדות סוכני הנסיעות התכנס היום [יום ה'] לישיבת חירום כדי לקבל סקירה על חקירת הממונה על ההגבלים העסקיים. בהתאחדות בטוחים כי בסוף החקירה הצדק יצא לאור מבחינת אנשי ההתאחדות.

Shutterstock Shutterstock
ועד התאחדות סוכני הנסיעות התכנס היום בצהריים לישיבת חירום מיוחדת, בעקבות חקירת הממונה על ההגבלים העסקיים.

ההתאחדות הוציאה בסוף הישיבה הודעה מיוחדת, בה היא מציינת בין השאר כי: "הופתענו לחלוטין מחקירת הממונה כנגד ההתאחדות וסוכני הנסיעות. אנו סבורים שיסודה בטעות ובאי-הבנה של מאפייני השוק ושל מקבילית הכוחות וההשפעות בענף. זהו אבסורד לטעון כי סוכני הנסיעות פוגעים בתחרות בענף. ההסדר הכובל היחיד הפועל בענף הוא זה של חברות התעופה כנגד הסוכנים. הממונה כבר הביעה בעבר ובהווה חששות מפני הסדר כובל זה".

בהתאחדות ממשיכים ומציינים כי: "התאחדות סוכני הנסיעות אף פנתה אל הממונה והציגה בפניה תיאומים שונים בין חברות התעופה כנגד הסוכנים. פניות אלו של ההתאחדות מצויות עדיין על שולחנה של הממונה. אחת התוצאות החמורות של שיתופי פעולה אלה הינה הפרה מתואמת ואחידה מצד חברות התעופה, של הסכמיהן עם סוכני הנסיעות. "היטל" הדלק הוא אחת הדוגמאות לשיתוף פעולה בין חברות התעופה, שכן לא רק שמדובר בהטעיית הציבור מעצם השימוש במונח "היטל", ולא רק שאין היטל או מס שכזה בעולם שלא שמפתיע כיצד חברות התעופה מעדכנות ההיטל בעת ובעונה אחת. על רקע זה, ניתן היה לצפות כי חקירה פלילית מצד רשות ההגבלים העסקיים תיפתח כנגד חברות התעופה ולא כנגד התאחדות סוכני הנסיעות. כל הטענות שפורסמו כאילו הסוכנים ניסו ללחוץ על חברות התעופה למנוע תחרות באינטרנט משוללות יסוד והיגיון".

בהתאחדות מאמינים כי בסופו של דבר: "החקירה תוביל, כך אנו מאמינים, לבירור מעמיק של הממונה על ההגבלים בתחום שוק התעופה בישראל, והגבלת שיתופי הפעולה בין חברות התעופה בכלל, ובפעילותן מול הסוכנים בפרט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: