אא

למרות המיתון: הישראלים לא מוותרים על חופשת קיץ בחו"ל

בקבוצת ישראייר מעריכים כי למעלה ממיליון ישראלים יבלו בחודשי הקיץ מעבר לים. היעדים המובילים לקיץ 2009: ניס, רודוס, כרתים, רומא, ברלין, אמסטרדם ופראג.

Shutterstock Shutterstock
למרות המשבר הכלכלי, ניכר כי ישראלים רבים לא מוותרים על חופשת הקיץ השנתית מעבר לים. להערכת שי מרינה, סמנכ"ל מסחר ותכנון של קבוצת ישראייר, למעלה מ- 1,000,000 ישראלים צפויים לצאת לחופשה בחו"ל בקיץ הקרוב.

דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר: "אנו עדים לעלייה בביקושים לחבילות נופש לאירופה, כלומר חבילות הכוללות טיסה ומלון או טיסה ורכב. מחירי הטיסות והחבילות זולות יותר משנה שעברה עקב ירידה במחירי הדלק, הורדת מחירים בחו"ל והתאמת המחירים למצב הכלכלי. בין הערים שתופסות תאוצה הקיץ – רומא, מילאנו, ורונה, ברלין ואמסטרדם".

בתחום הנופשונים, מעריך דורי שושן, כי "בניגוד לשנים קודמות בהן טורקיה הייתה היעד המועדף לחופשת הקיץ, נראה כי השנה יובילו יעדים נוספים את סדרי העדיפויות של הנופש הישראלי. אחד התחליפים לטורקיה יהיה קפריסין, בין היתר עיירת הנופש פאפוס, המהווה יעד מתעורר שיזכה לגל מבקרים ישראלי". עם זאת, מדגיש שושן כי ככל שהקיץ מתקרב, הביקושים לטורקיה עולים "בסופו של דבר אין תחליף מלא לתורכיה במונחי עלות-תועלת, זהו יעד משתלם במיוחד, לכן אני מעריך כי צפוי המשך להתעוררות". יעדים נוספים בהם צפויים לנפוש ישראלים רבים הם כרתים, רודוס, פראג, וכן יעדי בולגריה - בורגס וורנה.

בתחום הטיולים המאורגנים היעדים הבולטים והמובילים השנה הם מרוקו, אירלנד, צרפת, לונדון, תאילנד וסין. כמו כן, ישנה התעוררות בקרב הקהל הישראלי בביקוש לרוסיה, ככל הנראה כתוצאה מביטול האשרה וכן בעקבות היצע הטיסות המתרחב. גם הביקוש לטיולים מאורגנים לארה"ב ממשיך במגמת עלייה.

לגבי המחירים בקיץ השנה, מספרת אביבית פלג, מנהלת תחום הטיולים המאורגנים מקבוצת ישראייר, כי "ישנה ירידת מחירים של כ- 20% בהשוואה לשנה שעברה, בעקבות המצב הכלכלי והירידה בביקושים בענף התיירות בכל העולם, שמוביל להורדות מחירים מצד הספקים כגון בתי המלון וסוכנויות הרכב, עובדה שבאה לידי ביטוי במיוחד בטיולים לאמריקה, שם נתור הצליחה להשיג מחירים זולים במיוחד. כך לדוגמא, טיול משפחות בן 16 ימים לארה"ב עלה בשנה שעברה $4,439, השנה אותו טיול מוצע ב- $3,445 בלבד, הפרש של כ- $1,000".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: