ההתאחדות: פרסום מזערי של פריטים המוצעים במכירה מיוחדת לא מתאים לפרקטיקה בענף הנסיעות
התאחדות סוכני הנסיעות פנתה לשר התמ"ת בבקשה שיפעיל סמכותו בנושא הוראות סעיף 15 [ב1] לחוק הגנת הצרכן [מכירה מיוחדת] ויחריג ממנו שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי בגלל היותו בלתי ניתן ליישום על ידי העוסקים בענף התיירות.
Shutterstock
סעיף 15 לחוק הגנת הצרכן קובע בין השאר ] כי על העוסק לפרסם את המספר המזערי של הפריטים המוצעים במכירה מיוחדת וכן את המספר המזערי של הפריטים המוצעים בה בהנחה המרבית, וכן קובע החוק כי באם אזל מלאי הטובין , אזי על המפרסם להפסיק את הפרסום ברבים על אותה מכירה.
סעיף זה לחוק אינו מתאים לפרקטיקה הנהוגה בענף הנסיעות והוא בלתי ניתן ליישום על ידי העוסקים בענף.
התימוכין לעמדת ההתאחדות הינם:
היעדר מלאי: בניגוד למוצרי צריכה בני קיימא "המונחים על המדף" ושבגינם ניתן לנהל מלאי, הרי שלמעשה אין מלאי של מוצרי התיירות, שכן, לתהליך המכירה הסופי קודמות פעולות בלתי פוסקות של הזמנות וביטולים המשנים בכל רגע נתון את מצב המלאי.
היעדר מחירון: בענף הנסיעות, בגלל ייחודו, אין למעשה מחירון בסיסי של מוצרים. מדובר בתמחור דינאמי של מוצרים המשתנה כל העת בזיקה להיצע ולביקוש.
לקמעונאים אין שליטה על המלאי: לעוסקים שאינם סיטונאים אין בדרך כלל מידע על מספר הפריטים שבמבצע, לא בתחילתו, ולא כל שכן במהלכו.
חשש להטעיית הציבור: פרסום המספר המזערי של המוצרים במבצע על ידי כל אחד מהקמעונאים עלול להטעות את הציבור לחשוב שכל אחד מהמפרסמים מחזיק ברשותו את הכמות המזערית המפורסמת.
חשש להפליית סוכני הנסיעות הישראלים: חלק בלתי מבוטל מהעסקאות בענף הנסיעות מתבצעות באמצעות אתרי אינטרנט גלובליים שעליהם לא חלות הוראות החוק המגבילות הללו. מצב זה מפלה לרעה את העוסק הישראלי.
לאור האמור לעיל ביקשה ההתאחדות מהשר כי יפעיל את סמכותו המוקנית לו מכוח סעיף 15 לחוק ויקבע כי הוראות בדבר פרסום מזערי של פריטים המוצעים במכירה מיוחדת לא יחולו על שירותי הארחה, נסיעה חופש או בילוי לעניין מכר מרחוק], ולמצער יקבע כי לגבי שירותים כאמור יחול הסדר המותאם לתנאי השוק.
סעיף זה לחוק אינו מתאים לפרקטיקה הנהוגה בענף הנסיעות והוא בלתי ניתן ליישום על ידי העוסקים בענף.
התימוכין לעמדת ההתאחדות הינם:
היעדר מלאי: בניגוד למוצרי צריכה בני קיימא "המונחים על המדף" ושבגינם ניתן לנהל מלאי, הרי שלמעשה אין מלאי של מוצרי התיירות, שכן, לתהליך המכירה הסופי קודמות פעולות בלתי פוסקות של הזמנות וביטולים המשנים בכל רגע נתון את מצב המלאי.
היעדר מחירון: בענף הנסיעות, בגלל ייחודו, אין למעשה מחירון בסיסי של מוצרים. מדובר בתמחור דינאמי של מוצרים המשתנה כל העת בזיקה להיצע ולביקוש.
לקמעונאים אין שליטה על המלאי: לעוסקים שאינם סיטונאים אין בדרך כלל מידע על מספר הפריטים שבמבצע, לא בתחילתו, ולא כל שכן במהלכו.
חשש להטעיית הציבור: פרסום המספר המזערי של המוצרים במבצע על ידי כל אחד מהקמעונאים עלול להטעות את הציבור לחשוב שכל אחד מהמפרסמים מחזיק ברשותו את הכמות המזערית המפורסמת.
חשש להפליית סוכני הנסיעות הישראלים: חלק בלתי מבוטל מהעסקאות בענף הנסיעות מתבצעות באמצעות אתרי אינטרנט גלובליים שעליהם לא חלות הוראות החוק המגבילות הללו. מצב זה מפלה לרעה את העוסק הישראלי.
לאור האמור לעיל ביקשה ההתאחדות מהשר כי יפעיל את סמכותו המוקנית לו מכוח סעיף 15 לחוק ויקבע כי הוראות בדבר פרסום מזערי של פריטים המוצעים במכירה מיוחדת לא יחולו על שירותי הארחה, נסיעה חופש או בילוי לעניין מכר מרחוק], ולמצער יקבע כי לגבי שירותים כאמור יחול הסדר המותאם לתנאי השוק.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}