אא

דוד פתאל רוכש את חברת אזורים תיירות לפי שווי של 970 מיליון ₪

על פי העסקה שנחתמה היום 12 מלונות שרתון ואקור יעברו לבעלות רשת פתאל, אשר תכלול 30 מלונות ברחבי הארץ. דוד פתאל: "זוהי ללא ספק אחת העסקאות החשובות שנעשו במדינת ישראל בתחום המלונאות ואני שמח לקחת חלק בה".

Shutterstock Shutterstock
דוד פתאל, בעלי חברת המלונאות פתאל, חתם היום על עסקת ענק לרכישת אזורים תיירות, המחזיקה ברשת מלונות שרתון ואקור בישראל.

העסקה משקפת לחברה שווי של 970 מיליון ש"ח, 270 מיליון בגין רכישת מניות החברה, המוחזקות על ידי אזורים ובוימלגרין קפיטל , ו- 700 מיליון ש"ח בגין נטילת ההתחייבויות שלה. מימון העסקה ייעשה באמצעות הקצאת 10% נוספים מחברת מלונות פתאל לחברת הביטוח מגדל, והגדלת חלקה ל- 20% מהחברה.

עם השלמת העסקה, יצטרפו לפרוטפוליו העסקי של פתאל 12 בתי המלון שבבעלות אזורים תיירות בישראל, אשר יוכנסו תחת אחד ממותגי רשת פתאל. מדובר בשני בתי מלון באילת - מוריה פלאזה אילת ו- 50% ממלון הרודס אילת, שניים בים המלח - מוריה פלאזה ים המלח ומוריה קלאסיק ים המלח , שלושה בירושלים - גני מוריה ירושלים, פלאזה ירושלים ומוריה קלאסיק ירושלים שניים בטבריה – מוריה פלאזה טבריה , גני מוריה טבריה, שניים בתל אביב – מוריה פלאזה תל אביב , 33% משרתון סיטי טאוואר, ומלון מרקיור בבת- ים.

דוד פתאל: "לאחר 8 חודשים של משא ומתן הצלחנו לסיים את רכישת החברה בעסקה מורכבת. אני שמח מאוד וחושב שלמלונות הנרכשים עתיד גדול. כמאמין בתיירות בישראל – אני משוכנע כי מלונות אלה יוסיפו עוצמה ורווחיות למלונות פתאל. חלק מהמלונות הינם מהיפים ומהטובים בישראל".

רכישת אזורים תיירות תחזק את מעמדה של פתאל כרשת המלונאות הגדולה בישראל. הרשת, שהוקמה לפני 10 שנים על ידי דוד פתאל, תכלול לאחר העסקה 30 בתי מלון, מתוכם 18 בבעלות החברה. בין המותגים אשר מנוהלים על ידי הרשת כלולים מותגי המלונות הבינלאומיים גולדן טוליפ ומרידיאן, מותג מקומי - מג'יק, מועדון הקלאב מד אילת שהינו היחיד בעולם המנוהל על ידי חברה חיצונית והמותג הפרטי לאונרדו, שהושק לאחרונה גם בארץ.

הרשת מעסיקה בישראל 3,500 עובדים, ובשנת 2008 עמד מחזור המכירות שלה על כ- 850 מיליון ש"ח. לפני כשלוש שנים נכנס פתאל גם לפעילות בחו"ל, כאשר הקים מותג מלונאות פרטי בשם "לאונרדו" הכולל כיום 32 מלונות בגרמניה, שווייץ ובלגיה. 28 ממלונות הרשת באירופה הינם בבעלותה של רשת פתאל או בבעלות הקרן שבהן היא שותפה יחד עם החברות דלק נדלן, מגדל, מבטחים,דוראה ומנורה. מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על 100 מיליון יורו, והיא מעסיקה 1,800 עובדים.

לפני כחודש הושק המותג "לאונרדו" גם בישראל, בארבעת המלונות העסקיים/עירוניים של הרשת, בחיפה ב"ש ות"א, כאשר מלון הדגל תחת המותג הינו "לאונרדו בוטיק" – מלון עסקים עירוני, שיפתח בחודש הבא בקרית עתידים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: