אא

ההתאחדות לח"כ אחמד טיבי: הסר את אזכורן של סוכנויות הנסיעות מהצעת החוק לפיצוי נוסעים

בהצעת החוק שהגיש ח"כ טיבי נקבעים התנאים והנסיבות בהם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלות נוסע לטיסה. ההתאחדות לטיבי: יציאתן של טיסות במועדן אינה בתחומם או באחריותם של הסוכנים.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות פנתה לח"כ אחמד טיבי, בבקשה להסיר את אזכורן של סוכנויות הנסיעות מהצעת חוק ביוזמתו. הצעת החוק של ח"כ טיבי באה בעקבות חקיקה דומה שביצע האיחוד האירופי, והיא מבקשת להחיל את הכללים שנקבעו על ידי הפרלמנט האירופאי גם על חברות התעופה ומפעילי טיסות מאירופה לישראל, ואף להרחיב את הוראות החוק ולהחילן על מפעילי טיסות פנים.

החוק המוצע קובע את התנאים והנסיבות בהם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלות נוסע לטיסה, ומחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו על פי החוק באופן ברור ובולט.

ההתאחדות מציינת כי היא מברכת על הצעת החוק, שכן היא רואה חשיבות גדולה בקביעת אחריותן של חברות התעופה ללוחות הזמנים של הטיסות ולפיצוי הנוסעים.

אולם בהצעת החוק יש סעיף עונשין שקובע, כי מפעילי טיסה ומארגני תיור שלא יפעלו על פי הוראות החוק ייקנסו בשיעור גבוה. ההגדרה "מארגן תיור" בלשון ההצעה מתייחסת ל"סוכנות המארגנת חבילות תיור ומוכרת או מציעה אותן למכירה, בין במישרין ובין באמצעות אחרים", קרי סוכנויות הנסיעות.

ההתאחדות פנתה לח"כ טיבי בבקשה להסיר אזכורים אלה בטענה, כי יציאתן של טיסות במועדן אינה בתחומם, באחריותם או ביכולתם של סוכני הנסיעות, אלא באלה של חברות התעופה לבדן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: