אא

רשות ההגבלים העסקיים אוסרת על חברות התעופה לנתק במשותף סוכנים ממערכת המסלקה וה- BSP

הרשות הודיעה ליאט"א כי התנהגותה מהווה הפרה של הפטור שניתן לה ובכך קיבלה את פניית ההתאחדות. מנכ"ל ההתאחדות: "אנו רואים בכך הכרה של רשות ההגבלים העסקיים בטענות שאנו מעלים מזה זמן בנוגע להתנהגותן הבלתי חוקית של חברות התעופה".

Shutterstock Shutterstock
התפתחות דרמטית במערכת היחסים שבין סוכני הנסיעות לחברות התעופה. רשות ההגבלים תבדוק מחדש את חוקיות הסדר ה- BSP .

הרשות אסרה על יאט"א לעשות שימוש במערכת הכרטוס האוטומטי, המשמשת את כלל סוכני הנסיעות בישראל, כאמצעי לאכיפת הוראות יאט"א על הסוכנים. הדבר נעשה לאחר שנתיים, בהן טוענת התאחדות סוכני הנסיעות כי חברות התעופה פועלות כקרטל, מנצלות לרעה את כוחן המשותף בעזרת יאט"א ומערכת ה-BSP .

עו"ד אריאלה יוסטמן, מהמחלקה המשפטית ברשות לההגבלים העסקיים, העבירה בשבוע שעבר מכתב ליאט"א ולהתאחדות סוכני הנסיעות, ובו נכתב כי: "שלילת הזכות מסוכן נסיעות המחובר למערכת ה- BSP לעשות שימוש ELECTRONIC TICKET STOCK IATA כמוה למעשה כניתוקו של סוכן הנסיעות ממערכת ה-BSP .

כרטוס ה- IETS הנו כרטוס נייטרלי, שאינו ייחודי לחברת תעופה מסוימת. נכון להיום, היקף השימוש בכרטיסי נייר הנו מזערי בלבד והוא אינו מהווה תחליף של ממש ל- IETS. ראוי לציין, כי השימוש בכרטוס ה- IETS, ככרטוס נייטלרי, היווה למעשה אחת מן התכליות למתן הפטור להסדר הכובל. אשר על כן, כפי שנאסר על מערכת ה- BSP לכפות על סוכן מורשה יאט"א את קיומן של הוראות יאט"א כתנאי להותרתו מחובר למערכת, כך נאסר על יאט"א למנוע ממנו באותן הנסיבות, את השימוש בכרטוס ה- IETS".

הרשות הודיעה עוד, כי בימים הקרובים תוגש בקשת יאט"א לפטור מחודש למערכת ה-BSP , וההתאחדות תתבקש להציג עמדתה.

מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, אמר בתגובה כי: "המצב החדש משרת את חברות התעופה, וההנחיה החדשה של הממונה על ההגבלים העסקיים מחזירה את קבלת ההחלטות למנהלי חברות בישראל, ומעבירה את מרכז הכובד של ההחלטות העסקיות בקשר לניתוקים של סוכנים מיאט"א לשיקול דעתו הבלעדי של כל מנהל תעופה בנפרד". פתאל מציין עוד, כי: "אנו רואים בכך הכרה של רשות ההגבלים העסקיים בטענות שאנו מעלים מזה זמן בנוגע להתנהגותן הבלתי-חוקית של חברות התעופה, ומצפים כי פנייתנו לממונה בעניינים נוספים הנוגעים לנושא זה, ייענו גם הן בקרוב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: