אא

יוטרוול: מחזורי העסקים של סוכנויות הנסיעות ירדו ב- 30% ביחס לשנה שעברה

משה שמא, סמנכ"ל יוטרוול, שלח סקירה כלכלית למשרדי הנסיעות החברים ברשת. שמא מציין בין השאר כי חברות האון ליין מתחזקות מאד.

Shutterstock Shutterstock
משה שמא, סמנכ"ל רשת יוטרוול, העביר למשרדי הנסיעות החברים ברשת סקירה כלכלית מקיפה על המצב בשוק הנסיעות.

בין השאר מציין שמא בסקירתו כי: "הייתה ירידה מצטברת חצי שנתית של כ- 13% בתנועת הנוסעים בנתב"ג, אך המגמה היא של צמצום בירידה .

הבעיה המרכזית מבחינת סוכנויות הנסיעות היא שמחזורי העסקים צנחו בכ- 30% ביחס לשנה שעברה, וזאת בעיקר בגלל הירידה המשמעותית במחירים.

בארה"ב הנתונים בענף הנסיעות דומים אף הם, וההערכות הן שהמחצית הראשונה של השנה הסתיימה בירידה של 15%-20% . גם שם ישנה מגמה ברורה של פעילות עסקית המתאוששת יחסית, אבל נפחי פעילות הרבה יותר נמוכים בשל הצניחה במחירים.
הכלכלנים האמריקנים צופים כי ברבעון השלישי של 2009 עדיין תהיה ירידה של כ- 1%-3% בפעילות הענף, אבל ברבעון הרביעי יהיה מעבר לצמיחה וגידול. לשנת 2010 התחזית היא של מעבר לגידול ענפי של עד 10%".

לגבי התחזקות חברות האון ליין, מציין שמא כי: "אקספדיה העולמית דיווחה על עליה במכירות . לאור הירידה הכללית במשק, נתון זה מראה שחברות האון ליין מתחזקות".

יחד עם זאת, שמא משדר אופטימיות, ואומר: "השוק הפיננסי בישראל - להבדיל מהרבה מדינות מערביות אחרות, בישראל, תודה לאל, לא היה משבר פיננסי בנקאי. אמנם חווינו מיתון והתוצר ירד כמו בכל הארצות, אבל הבנקים שרדו את המשבר , השקל נותר חזק וגם שוק אגרות החוב הצליח להתאושש. בישראל גם לא הייתה בועת נדל"ן כמו בשאר המדינות ויתרה מכך אנו רואים כבר התאוששות גם במכירת דירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: