אא

בחודש יולי ביקרו בישראל 252 אלף תיירים

זוהי ירידה של 4% בלבד לעומת יולי אשתקד ועליה של 17% לעומת יולי 2007. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מתריע היום על מחסור צפוי בחדרי מלון: "מלאי החדרים הקיים לא תואם את הביקושים הצפויים בשנים הקרובות".

Shutterstock Shutterstock
252 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש יולי 2009 – ירידה של 4% בלבד לעומת יולי אשתקד ו-17% יותר מחודש יולי 2007 . מתוך כניסות אלו, 212 אלף היו של תיירים ו- 40 אלף כניסות היו של מבקרי יום.

משרד התיירות נערך להמשך מגמת הגידול הצפויה בחודשים הקרובים, בעקבות היציאה ההדרגתית מהמשבר הכלכלי העולמי. בהתאם ליעד המשרד להגעתם של 5 מיליון תיירים משנת 2015 ואילך, מתריע היום שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על מחסור צפוי בחדרי מלון בישראל. השר מיסז'ניקוב: "מלאי החדרים הקיים בישראל, על סוגיו השונים, לא תואם את הביקושים הצפויים להתחדש ולהתגבר בחודשים ובשנים הקרובות עם היציאה מהמשבר הכלכלי העולמי. לאור זאת, יפעל משרד התיירות להוספת כ- 2,500 חדרי מלון, ברמות שונות ובאזורים שונים ברחבי הארץ, תוך שלוש שנים. זאת במקביל להגדלת תקציב חוק לעידוד השקעות הון לבניית בתי מלון, איתור קרקעות ושיווקן, פישוט ההליך הבירוקרטי ומתן מענקים וסיוע ליזמים".

בימים אלו שוקד משרד התיירות על השלמת נהלים להפעלת שני מסלולים לעידוד השקעות הון במלונאות, על פיהם תמומש מדיניות המשרד. מסלולים אלו יחליפו את המסלול על פיו פעל המשרד בשנתיים האחרונות, במסגרתו סייע המשרד ליזמים לבניית אלפי חדרי מלון בסכום כולל של כ- 290 מיליון ₪.

שר התיירות ציין כי במקביל להגדלת היצע חדרי המלון, פועל המשרד להרחבת קיבולת התעופה ממדינות המקיימות כיום קשרי תעופה מול ישראל, לצד פיתוח קשרי תעופה חדשים מול מדינות נוספות, במטרה לממש את פוטנציאל התיירות לישראל הנמנע כיום בשל חסם התעופה.

על פי נתוני הלמ"ס, מתחילת השנה ועד לחודש יולי, הגיעו לישראל 1.4 מיליון מבקרים, ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועליה של 16% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: