אא

המלונות מדווחים ביולי: המשבר בתיירות הנכנסת עדיין כאן!

בחודש זה חלה ירידה של 17% בלינות התיירים במלונות ועלייה של 1% בלינות הישראלים, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל: "תמונת המצב שמתקבלת מהמלונות ביולי מלמדת על שינוי בתמהיל התיירים המגיעים לארץ".

Shutterstock Shutterstock
מסיכום נתוני חודש יולי שפרסמה היום המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל עולה, כי בחודש זה חלה ירידה של 17% בלינות התיירים ועלייה של 1% בלינות הישראלים, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. לדברי נאור חן, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל: "תמונת המצב שמתקבלת מהמלונות ביולי מירושלים, מטבריה ומהצפון, מלמדת על שינוי בתמהיל התיירים המגיעים לארץ. ביולי כמו בחודשים שלפניו, הייתה ירידה בתיירות הקבוצתית, שמשפיעה על קיצור משך השהות הממוצעת של התיירים בישראל. הלמ"ס ומשרד התיירות דיווחו על ירידה מתונה במספר התיירים, שהגיעו ביולי השנה לעומת אשתקד, לעומת הירידה במספר הלינות במלונות. גם החודש, הפער מלמד על גידול בתופעת ביקורי הקרובים, במקביל לקיצור השהייה בארץ".

מספר לינות התיירים ביולי עמד על כ- 680 אלף, בהשוואה ל- 821 אלף לינות ביולי אשתקד. בערים שאירחו את המכביה, שנערכה בחודש זה, חלו ירידות נמוכות מהממוצע. לעומת זאת בשאר אזורי הארץ נרשמו ירידות חדות, ובמיוחד בירושלים, בטבריה ובצפון. הירידה הגבוהה ביותר היתה בטבריה: ירידה של 41% ובירושלים נרשמה ירידה של 30%. בחיפה חל גידול של 9% בלינות התיירים במלונות.

מספר לינות הישראלים ביולי עמד על כ- 1.4 מיליון לינות . באילת נרשמו כ- 55% מלינות הישראלים: כ- 772 אלף לינות – גידול של 5% ביחס ליולי אשתקד. לעומת זאת בנתניה נרשמה ירידה של 35% ובחיפה ירידה של 16%. תפוסת החדרים הארצית ירדה ב- 6% והסתכמה ב- 66%.

בשבעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 11% במספר הלינות הכולל במלונות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו בכ- 10.8 מיליון, בלינות התיירים - חלה ירידה של 26%,ובלינות הישראלים - חלה עלייה של 2%. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ- 56% .

נאור חן הוסיף כי: "אנחנו המלונאים מאמינים כי רק קמפיין שיווקי מוגבר בארצות היעד העיקריות יכול לחולל את השינוי המיוחל בתמהיל תנועת התיירות לישראל ובהיקפיה. קמפיין סתיו 2009 הוא המפתח להחזרת התנועה הקבוצתית לה נדרשים כ- 6 חודשים ממועד הקמפיין. נושא זה יידון בפורום השיווק המשותף לתעשיית התיירות ולמשרד התיירות, אשר יתכנס בימים הקרובים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: