אא

ישראייר עתרה לבג"צ בדרישה לביטול ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת

ישראייר טוענת בעתירתה כי שר התחבורה גיבש את עמדתו בנושא באופן ש"המשחק מכור", ומבקשת שהנושא יידון על ידי שר אחר. משרד התחבורה: "השיקול שעומד לנגד עיניו של שר התחבורה הוא טובת אזרחי מדינת ישראל ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי בג"צ".

Shutterstock Shutterstock
בעקבות החלטת שר התחבורה לאפשר לחברת אל על להפעיל קו טיסות בין נתב"ג לאילת, עתרה היום חברת ישראייר לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת השר.

לטענת ישראייר הסוגיה של הוספת מוביל נקוב לאילת לא נבחנה בצורה יסודית ועל פי הנדרש בחוק טרם קבלת החלטת השר ועל כן החלטתו פסולה. החברה מבקשת לבחון את הנושא בכלים מקצועיים ובצורה יסודית, תוך בחינת מכלול המשמעויות.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, טוענת ישראייר כי שאלת כניסתו של מוביל אווירי נוסף בקו לאילת הינה שאלה כבדת משקל, שאלה שיש לה השלכות נכבדות על שוק התעופה בישראל בכלל ועל שוק התעופה הפנים ארצי בפרט. החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, התקבלה, לדברי ישראייר, באופן שרירותי, מבלי שקדם לה הליך בחינה מסודר של כל ההשלכות האפשריות על שוק התעופה, על הציבור ועל המפעילים הנוספים בקו לאילת. זאת, לאחר שבקשה דומה של אל על נדחתה על ידי רשות התעופה האזרחית בחודש אפריל 2009.

בעתירה מפרטת ישראייר כי ההחלטה התקבלה מבלי שהשר התייעץ עם ועדה מייעצת כפי הנדרש ממנו בחוק, מבלי שניתן לישראייר להביע את טענותיה בפני השר טרם קבלת ההחלטה וללא איסוף נתונים רלבנטיים שיסייעו לשר בגיבוש ההחלטה. יתרה מזאת, החלטת השר ניתנה ללא נימוקים והסברים. לאור כל זאת מבקשת ישראייר לבטל את החלטת השר, ולדון מחדש באופן רציני ויסודי באפשרות הוספת מפעיל נוסף בקו לאילת.

בנוסף טוענת ישראייר, כי שר התחבורה גיבש את עמדתו בנושא באופן ש"המשחק מכור", ועל כן היא מבקשת שהנושא יידון על ידי שר אחר.

בהודעתה אומרת ישראייר: "כמי שנלחמת ללא לאות על הזכות לתחרות, ישראייר תומכת ומבינה את חשיבות התחרות בענף ותמשיך לפעול לקידומה. עם זאת, אנו מאמינים כי החלטה דרמטית כגון זו לא יכולה להתקבל בחטף וללא בחינה יסודית של כל ההיבטים הנדרשים. תהליך קבלתה פגום מן היסוד, ואנו מבקשים תהליך בחינה מחודש, מעמיק ורציני, על ידי גורם שיהיה נכון לדון בנושא בראייה כוללת של ההשלכות על התעופה הישראלית".

תגובת משרד התחבורה: "שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ומשרדו ימשיכו לקדם את מדיניות הליברליזציה בענף התעופה ולעודד את התחרות שתשפר את השירות ותוזיל את תעריפי הטיסה לנוסעים. השיקול שעומד לנגד עיניו של שר התחבורה הוא טובת אזרחי מדינת ישראל ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי בג"צ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: