ההתאחדות מאיימת לתבוע את ערוץ 10
היועצים המשפטיים של התאחדות סוכני הנסיעות כתבו להנהלת הערוץ והתוכנית "הלילה הכלכלי", כי בשידור הכתבה אמש, בעניין שער המרת מט"ח לשקלים בסוכנויות הנסיעות, יש משום פרסום לשון הרע והטעיית הציבור ודורשים מהערוץ לפרסם התנצלות ולפעול למזעור הנזקים שנגרמו.
Shutterstock
במסגרת התוכנית "לילה כלכלי" שודרה אמש כתבה בנושא שער החליפין שגובים סוכני הנסיעות מהנוסעים. הערב שלחה עורכת הדין לימור חודיר, בשם התאחדות סוכני הנסיעות, מכתב אל מנכ"ל ישראל 10, העורכת הראשית של חדשות ערוץ 10, עורך התוכנית לילה כלכלי ורכזת מערכת התוכנית.
במכתב כותבת עו"ד חודיר, בין השאר, כי: "מרשתנו נדהמה לגלות כי אמש במסגרת התוכנית "לילה כלכלי" טעיתם והטעתם את ציבור הצופים באמצעות העלאת מסכת סילופים, רמיזות, השמצות, עיוותים עובדתיים וחשדות חסרות שחר המוציאים לעז על סוכני הנסיעות אשר אין בהם אמת תוך שאתם משתמשים בפרובוקציות שונות כגון חזרה על המשפט "הקומבינה של חברות הנסיעות", "בכל מקרה אנחנו יוצאים פראיירים", "השיטה הישראלית שגוזרת עלינו קופון" ועוד".
"יובהר, למען הסר ספק, כי ההשמצות הפרועות והנפסדות שפורסמו בתוכנית שבנדון, מהוות באופן מובהק פרסומי לשון הרע כלפי מאות סוכני נסיעות בצורה החמורה והפוגעת ביותר שכן, לא רק שאין בהן אמת אלא, הלכה למעשה, הן עומדות בניגוד להוראות הדין המפורש החל בעניין. מנחה התוכנית והעיתונאית הגב' ענת שיחור – אהרונסון חזרו שוב ושוב על הטענה כי המרת מטבע החוץ לשקלים חדשים על ידי סוכני הנסיעות צריכה להיעשות על פי השער היציג. לעומת זאת, קובע חוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 את ההיפך ומחייב עוסק המוכר שירות של חבילות תיירות ונופש היוצאות מישראל ו/או שירות של הולכת נוסעים או הובלת מטענים באוויר, ביבשה או בים, מישראל או אליה, לרבות במסופי המעבר היבשתיים, המפרסם מחיר כולל של שירותים כאמור במטבע חוץ, לנקוב במחיר בשקלים חדשים שייקבע לפי שער המכירה האחרון ביום העסקים שקדם למועד התשלום, כפי שפורסם בעיתון יומי בישראל. אגב, שער המכירה מוגדר בחוק כשער המכירה להעברות והמחאות שבו מוכר בנק בישראל את מטבע החוץ".
עורכת הדין מוסיפה במכתבה, כי "מרשתנו דורשת בשלב זה כי:
1. תסירו לאלתר ולא יאוחר משעתיים לאחר קבלת מכתב זה את הקישור לתוכנית מאתר האינטרנט של ערוץ 10;
2. תפרסמו בתחילת שידורי התוכנית במהלך שבוע שלם באופן בולט וברור הבהרה והתנצלות בפני סוכני הנסיעות והנוסעים, בה תבהירו כי הנכם חוזרים בכם מכל הנטען בכתבה;
3. תפרסמו באופן בולט וברור הסבר ממצה לגבי שער המרת המטבע במקרה של רכישת שירותי תיירות והארחה מסוכני נסיעות;
4. תשלמו למרשתנו סך של 50,000 ש"ח עבור כל אחד מיחידי סוכני הנסיעות שיוקדש לפרסומים שונים לטובת סוכני הנסיעות על מנת להקטין את הנזק התדמיתי שנגרם עקב הפרסום בתוכנית שבנדון.
יחד עם זאת יובהר כי הנזקים שהסב הפרסום, הינם בלתי הפיכים ומרשתנו וסוכני הנסיעות השונים שומרים לעצמם את הזכות לתבוע מכם כל נזקים כאמור לאחר שיתבררו מלוא הנזקים".
במכתב כותבת עו"ד חודיר, בין השאר, כי: "מרשתנו נדהמה לגלות כי אמש במסגרת התוכנית "לילה כלכלי" טעיתם והטעתם את ציבור הצופים באמצעות העלאת מסכת סילופים, רמיזות, השמצות, עיוותים עובדתיים וחשדות חסרות שחר המוציאים לעז על סוכני הנסיעות אשר אין בהם אמת תוך שאתם משתמשים בפרובוקציות שונות כגון חזרה על המשפט "הקומבינה של חברות הנסיעות", "בכל מקרה אנחנו יוצאים פראיירים", "השיטה הישראלית שגוזרת עלינו קופון" ועוד".
"יובהר, למען הסר ספק, כי ההשמצות הפרועות והנפסדות שפורסמו בתוכנית שבנדון, מהוות באופן מובהק פרסומי לשון הרע כלפי מאות סוכני נסיעות בצורה החמורה והפוגעת ביותר שכן, לא רק שאין בהן אמת אלא, הלכה למעשה, הן עומדות בניגוד להוראות הדין המפורש החל בעניין. מנחה התוכנית והעיתונאית הגב' ענת שיחור – אהרונסון חזרו שוב ושוב על הטענה כי המרת מטבע החוץ לשקלים חדשים על ידי סוכני הנסיעות צריכה להיעשות על פי השער היציג. לעומת זאת, קובע חוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 את ההיפך ומחייב עוסק המוכר שירות של חבילות תיירות ונופש היוצאות מישראל ו/או שירות של הולכת נוסעים או הובלת מטענים באוויר, ביבשה או בים, מישראל או אליה, לרבות במסופי המעבר היבשתיים, המפרסם מחיר כולל של שירותים כאמור במטבע חוץ, לנקוב במחיר בשקלים חדשים שייקבע לפי שער המכירה האחרון ביום העסקים שקדם למועד התשלום, כפי שפורסם בעיתון יומי בישראל. אגב, שער המכירה מוגדר בחוק כשער המכירה להעברות והמחאות שבו מוכר בנק בישראל את מטבע החוץ".
עורכת הדין מוסיפה במכתבה, כי "מרשתנו דורשת בשלב זה כי:
1. תסירו לאלתר ולא יאוחר משעתיים לאחר קבלת מכתב זה את הקישור לתוכנית מאתר האינטרנט של ערוץ 10;
2. תפרסמו בתחילת שידורי התוכנית במהלך שבוע שלם באופן בולט וברור הבהרה והתנצלות בפני סוכני הנסיעות והנוסעים, בה תבהירו כי הנכם חוזרים בכם מכל הנטען בכתבה;
3. תפרסמו באופן בולט וברור הסבר ממצה לגבי שער המרת המטבע במקרה של רכישת שירותי תיירות והארחה מסוכני נסיעות;
4. תשלמו למרשתנו סך של 50,000 ש"ח עבור כל אחד מיחידי סוכני הנסיעות שיוקדש לפרסומים שונים לטובת סוכני הנסיעות על מנת להקטין את הנזק התדמיתי שנגרם עקב הפרסום בתוכנית שבנדון.
יחד עם זאת יובהר כי הנזקים שהסב הפרסום, הינם בלתי הפיכים ומרשתנו וסוכני הנסיעות השונים שומרים לעצמם את הזכות לתבוע מכם כל נזקים כאמור לאחר שיתבררו מלוא הנזקים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}