אא

שר התיירות: "יש צורך בבניית תוכנית לאומית לטיפול באתרי התיירות של ישראל"

השר מיסז'ניקוב, אשר ביקר היום בגן הלאומי עבדת, ציין עוד כי יש צורך דחוף בהקמת משטרת תיירות בעלת סמכויות אכיפה וענישה.

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ביקר הבוקר בעיר הנבטית העתיקה, עבדת, בכדי להתרשם מקרוב מממדי ההשחתה באתר ולבחון את מידת הסיוע הנדרש מצד משרד התיירות לצורך שיקום האתר. 

"יש לבנות תוכנית לאומית לטיפול בכ- 70 אתרי תיירות מרכזיים בישראל, המהווים נכסי תרבות, היסטוריה ודת של העם היהודי ותושבי המדינה, עוגן חשוב בתיירות הפנים ואחד הגורמים המרכזיים להגעת תיירים מחו"ל. התוכנית הלאומית מחייבת איגום משאבים של מספר משרדי ממשלה בהם משרדי התיירות, איכות הסביבה, התרבות והספורט, ביטחון הפנים, הנגב והגליל ומשרד האוצר", אמר השר.

השר מיסז'ניקוב ציין כי יש צורך בהקמת משטרת תיירות בעלת סמכויות אכיפה וענישה משמעותיות במקביל לשינוי חקיקה להחמרת העונשים הקבועים בחוק על מעשי ונדליזם, והוסיף כי יזמן בתקופה הקרובה את גורמי המקצוע במשרד התיירות בכדי לקדם תוכניות אלה.

השר נפגש באתר עם רביב שפירא, מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים ודן עמו במכלול ההיבטים הנוגעים לשימור, פיתוח ושיווק של אתרי תיירות ואמר כי משרד התיירות יבחן את אפשרויות הסיוע לאתרים שיוגדרו בתוכנית הלאומית, באמצעות החמ"ת לשם פיתוחם. כן הזמין השר את נציגי רשות הטבע והגנים להשתתף בירידי התיירות בעולם, בהם מרכז המשרד את המאמץ השיווקי להגברת התיירות לישראל.

השר ימשיך את ביקורו היום בנגב במועצה האזורית ערבה תיכונה וחבל איילות, במטרה לבחון את הפרוייקטים התיירותיים המקודמים בימים אלו, בדגש על תיירות אקולוגית וחקלאית ובמטרה לגבש תוכניות למיצוי הפוטנציאל התיירותי של אזור הדרום בכלל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: