אא

יוסי פתאל: "מדובר בפגיעה קשה בזכויותיהם של סוכני הנסיעות"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות פנה באגרת לחברים, על רקע מכירות טיסות אל על בייסיק ללא עמלה. ועד ההתאחדות מתכוון לקיים התייעצות מיוחדת בקשר להתפתחויות עם חברת אל על.

Shutterstock Shutterstock
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, שלח היום אגרת חריפה לחברי ההתאחדות, על רקע מכירת טיסות אל על בייסיק ללא עמלה.

פתאל כתב בין השאר: "כפי שידוע לכם נקטה חברת אל על בצעד חד צדדי של הורדת עמלת הבסיס היאטאי"ת. לאחר הודעתה הראשונה של אל על לגבי הקמת מחלקה E, המכונה בפי החברה גם "אל על בייסיק", הופתעו סוכני הנסיעות מהודעת החברה על כוונתה שלא לשלם עמלה עבור מחלקה זו, בניגוד להסכם. אל על תרצה את היוזמה באמצעות הסברים מפותלים וחסרי כל היגיון בסיסי. לאחר זמן קצר הסתפקה אל על בהודעה, לסוכנים שפנו אליה, כי המבצע הינו קצר מועד ואינו מעיד על כוונה כללית".

פתאל ממשיך ומציין בפנייתו כי: "בינתיים, ובניגוד מוחלט להסברים שנתנה החברה לאותם סוכנים שפנו אליה, היא החליטה להפוך את הפרת ההסכם להתנהגות קבועה, ואף להרחיבה כך שמחלקת הבייסיק תהיה לכל יעד ובכל היקף כפי שתמצא החברה לנכון מעת לעת. אין ספק, כי מדובר בהתנהלות המהווה הפרה בוטה של ההסכם ופגיעה קשה בזכויותיהם של סוכני הנסיעות. לצערנו הרב, בוחרת החברה לנצל את מעמדה הדומיננטי בשוק בכדי לפגוע בסוכנים".

פתאל מציין עוד כי: "לתדהמתנו שלחה אל על להתאחדות, במהלך חול המועד סוכות הודעה, בה היא מודיעה כי עפ"י עמדתה אין לה כל התחייבות כלפי סוכני הנסיעות בכל הקשור לשיווק מוצריה בכלל, ובפרט בכל הקשור לחובתה לשלם פיצוי לסוכנים המוכרים מוצרים אותם החליטה החברה לשווק באמצעות סוכני הנסיעות. לא ברור לנו מדוע מצאה אל על טעם להתכחש, דווקא בעת הזו, להסכם בינה לבין סוכני הנסיעות, בטענות חסרות בסיס".

ועד ההתאחדות מתכוון לקיים התייעצות מיוחדת בקשר להתפתחויות עם חברת אל על ולקבל החלטות בעניין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: