אא

ההתאחדות: אין להחיל בחוק הגנת הצרכן את הצעת החוק על עסקאות חד פעמיות בתחום התיירות

בהערות שהעבירה ההתאחדות ליועץ המשפטי של משרד התיירות לגבי הצעת החוק החדשה, נטען כי תכלית הצעת החוק מכוסה כולה בענף התיירות באמצעות חוק שירותי תיירות וכדי להמנע מכפילויות בנושא הטעיית הצרכנים.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות העבירה ליועץ המשפטי של משרד התיירות את הערותיה בנושא הצעת חוק חדשה, ביוזמת משרד התמ"ת, שעניינה זכותו של הצרכן לבטל עסקה של רכישת טובין או שירות, עקב פגם או אי התאמה.

הצעת החוק מוסיפה לסעיף 32 בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 סעיף נוסף, על פיו תעמוד לצרכן זכות הביטול על כל עסקה המוגדרת בחוק הגנת הצרכן כמכירת נכס ומתן שירות.

על פי המצב הקיים כיום עומדת לצרכן זכות ביטול במקרים של הטעיה או ניצול מצוקה מהותיים, כאשר הממכר הינו נכס, ובמקרה של הטעייה במתן שירות עומדת לו הזכות לתבוע את הנזקים שנגרמו לו בשל אותה הטעייה.

בהתאחדות מציינים כי: "עמדת ההתאחדות כפי שהועברה ליועץ המשפטי של משרד התיירות, היא כי נושא הטעיית הצרכן בתחום התיירות והנסיעות הוסדר כבר במסגרת תקנות שירותי תיירות , התשס"ג-2003, שאי מילויין כמוהו כהטעיה בה עוסקת הצעת החוק שבנדון, והוא אף מהווה דבר עבירה ונושא עימו קנסות".

בהתאחדות סבורים, כי "מאחר ותכלית הצעת החוק מכוסה כולה בענף התיירות באמצעות חוק שירותי תיירות התשל"ו-1976, ועל מנת שלא לגרום לכפילויות בנושא הטעיית הצרכנים, אין להחיל את הצעת החוק על עסקאות חד פעמיות בתחום התיירות".

בהתאחדות מציינים כי: "למקרה שבו העמדה הגורפת לא תתקבל ע"י משרד התמ"ת, העבירה ההתאחדות בנוסף גם שורה של תיקונים בנוסח החוק המוצע, כשהעיקרי שבהם מתנה את ביטול השירות התיירותי רק במקרה שבו סוכן הנסיעות לבדו התרשל בתפקידו. במידה וצד שלישי הוא שיצר את הפגם בשירות, או אז, על פי הצעת ההתאחדות, ישא הוא באחריות לשירות ולא הסוכן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: