אא

יקב בשן השיק את יינות נווה ואיתן מבציר 2007 ויין פרימיום מבציר 2006

יקב בשן, העתיד להיות היקב האקולוגי הראשון בישראל, מיישם ערכים של שייכות לסביבה, טוהר ושורשיות, באמצעות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, ואף החל בבחינת תהליכי שימוש במים מותפלים וממוחזרים. הכורמים ועובדי היקב הם תושבי ישובי הרמה, קצרין והגליל: יהודים, בדואים, דרוזים ונוער עולה.

Shutterstock Shutterstock

יקב בשן, הממוקם במושב אבני איתן שברמת הגולן ואשר מתבסס על ענבים המגיעים מכרמים אורגניים מאזור רמת הגולן, שהינם בבעלות היקב, השיק יין מסדרת "נווה", מימסך של מרלו וקברנה סוביניון ; 2 יינות מסדרת "איתן", האחד "איתן" קברנה סוביניון והשני "איתן" מרלו , ויין חדש "כרמון" פרימיום מבציר 2006, העשוי מענבי קברנה סוביניון מבציר 2006, אשר השתבח בחביות עץ אלון חדשות וישנות במשך 24 חודשים. כל יינות היקב כשרים.

ענבי היין גדלים ב- 170 דונמים של כרמי בשן, המטופלים בשיטות ביו אורגניות, שמבטיחות יין איכותי ונקי מכימיקלים. היותו של היקב אורגני באה לידי ביטוי באמצעות הזנה ודישון הכרם על ידי קומפוסט, הדברת העשבים באמצעים אגרומכניים ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים, אי שימוש בשמרים מהונדסים גנטית ועוד. התהליך כולו נעשה תחת הפיקוח המחמיר של ארגון I foam האירופאי ו"אגריאור" הישראלי, מבית ארגון החקלאות האורגני. מגמת היקב כעת היא להרחיב את היקף פעילותו ולשם כך נטע כרמים נוספים ברמת הגולן, בהיקף של 150 דונם.

יקב בשן, שהוקם בשנת 2000 על ידי אורי ראפ ועמנואל דאסה והחל בשיווק יינותיו בשנת 2004, יצר אמנה אקולוגית, המשקפת את מחויבותו לחזון האקולוגי ולפיה אנשי היקב מתחייבים להתייחס לאדמה, לאוויר, למים ולכל משאבי הטבע הנדיבים - בענווה, ברגישות ובהכרת תודה, לא להפר את מאזנם האקולוגי בכל שלבי ייצור היין, ולפעול למען סביבה ברת- קיימא ולמען הדורות הבאים.

כמו כן היקב מתחייב, בין היתר, לשמירה על הרמוניה בין האדם לסביבה, שימור האדמה, שמירה על החי, הצומח והסביבה ע"י אמצעים טבעיים, חיסכון ומיחזור המים שבכרם וביקב, שמירה על איכות האוויר, העדפת ספקים ומוצרים "כחול-לבן", ושמירה על בריאות שותה היין.



במסגרת אירוע פתיחת פסטיבל "ימי ענף הזית", שהתקיים באולמות האבירים בעכו, ארח עמנואל דאסה , מבעלי יקב בשן את מנכ"ל מלון שרתון תל אביב, גו'ן לואי ריפוש. צילום: אריאל בשור.


את יינות בשן ניתן יהיה לרכוש בחנויות היין ברחבי הארץ, ביניהן: סופר דרינק ברמת השרון, גורמה שופ ובית טבע נרולי בת"א, זמרת השדה, סמוק שופ וחומות היין בירושלים, נקודת טבע בכפר סבא ונטעים שבמושב נטעים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: