אא

בכנס תיירות 2009 של רשת "פלאנטו": מיהו הספק האידאלי?

הכנס השנתי של הרשת, שנפתח הבוקר [יום ה'] במלון הולידיי אין אשקלון, מתמקד בטכנולוגיה כמנוף לשינוי ארגוני ובמהלכו תוצג סקירה על 5 שנות פעילות הרשת, תוצג מערכת הניהול העתידית של הרשת, "אוריקה" ותתקיים הרצאה בנושא מיזוגים ואיחוד כוחות בישראל ובעולם.

Shutterstock Shutterstock

לקראת הכנס ערכה הרשת, שכוללת 88 סוכנויות נסיעות בפריסה ארצית, סקר בקרב 600 מבין סוכני הנסיעות המועסקים בסוכנויות החברות ברשת, על מנת לבדוק מהן התכונות המקצועיות הנדרשות מספק תיירות, על מנת להפוך לספק התיירות האידיאלי?

בשאלה הראשונה, התבקשו הנשאלים לדרג מהן התכונות החשובות ביותר לתפקודו של ספק התיירות ביחסיו מול סוכן הנסיעות? בין 10 התכונות היו: עמלה גבוהה מאשר של המתחרים, אמינות מערכות ההזמנה, יציבות כלכלית, שרות ומקצועיות ועוד.
על פי הסקר, התכונה החשובה ביותר בעיני הסוכנים לאיכות הספק היא רמת מקצועיות ואמינות. שלושת התכונות הנוספות בסדר יורד הן - שירות מצוין, עמלה גבוהה מזו של המתחרים וניתוק גמור מערוצי שיווק ישיר.

בשאלה הנוספת, נשאלו הסוכנים מהן התכונות הנדרשות מספק אידאלי בכל הנוגע ליחסים שבין ספק התיירות והלקוח הסופי?
בדרוג של 10 תכונות רלוונטיות, דרגו הספקים כתכונה משמעותית ראשונה - שירות ומקצועיות הגבוהה ביותר. כשלושת התכונות הנוספות שהופכות ספק לאידאלי, בכל הנוגע ליחסיו מול הלקוח, קבעו הסוכנים - מוצר איכותי, רמות תלונות 0 ללקוח חוזר ולבסוף מחיר זול. מלאי ייחודי, דורגה כתכונה החמישית בחשיבות, בעוד מלאי מוצרים רחב דורגה כתכונה השביעית בחשיבותה.

לסיום, נשאלו הסוכנים האם לדעתם שנת התיירות 2010 תהיה דומה לשנת 2009, טובה ממנה או גרועה יותר – הסוכנים הפגינו בתשובתם אופטימיות רבה – כ- 77% ציינו כי השנה הבאה תהיה שנת תיירות טובה יותר מהנוכחית, עוד 21 אחוזים ציינו כי השנה הבאה תהיה זהה בהצלחתה לשנה הנוכחית ורק אחוזים בודדים – 7% ציינו כי להערכתם 2010 צפויה להיות גרועה יותר מ- 2009 .

לדברי עמוס סרי לוי, מנכ"ל פלאנטו: "באופן די מפתיע לא דורגו תכונות כמו המחיר הזול וגובה העמלות, בתור התכונות הראשונות בחשיבותן בעיני הסוכנים, בעוד תכונות כמו מקצוענות ושירות ברמה גבוהה "עוקפות" אותן כתכונות החשובות יותר. כמו כן, עולה מהסקר חששם של הסוכנים מערוצי שיווק ישירים, שהופכים להיות רלוונטיים יותר ויותר בשוק התיירות. נתון נוסף מעניין הוא החיפוש אחר סוכן המציע מוצר ייחודי ונישתי תכונה שדורגה גבוה - מקום 5, יותר מאשר התכונה של אחזקת מלאי רחב של מוצרים שדורגה תכונה השביעית בחשיבותה בשאלה מה הופך ספק לאידאלי במערכת היחסים ספק-לקוח. נתון זה מוכיח כי יש ביקוש גובר והולך למוצרי מדף ייחודיים ומכאן כוחם העתידי של הסוכנים".




עמוס סרי-לוי, מנכ"ל רשת "פלאנטו", נושא דברים בכנס השנתי של הרשת



גלריית תמונות מהכנס השנתי של פלאנטו 2009

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: