אא

בן אסאייג בכנס פלאנטו: "נתור תכנס למכירה ישירה לא ידוע עדיין באיזה אופן"

עמוס סרי לוי: "היום אנחנו בפתחה של תאוצה. עובדה שיש לנו 82 משרדים ו- 13 מיליון דולר מחזור ב- 2008. הרשת הולכת למערכת ניהול אחידה, שתאפשר לרשת שליטה מקסימלית והכוונת מכירות טובה מאד, שתנצל בצורה מושכלת את היקף הקניות ומגוון המוצרים".

Shutterstock Shutterstock
עמוס סרי לוי, מנכ'ל רשת פלאנטו, הוסיף במהלך הכנס, המתקיים היום במלון הולידי איין באשקלון, כי 'הרשת הולכת למערכת ניהול אחידה, 'אוריקה', שתאפשר לרשת שליטה מקסימלית והכוונת מכירות טובה מאד, שנועדה לנצל בצורה מושכלת את היקף הקניות ומגוון המוצרים'.

אבי בן אסייאג, מנכ'ל אי.די.בי תיירות, אמר בהופעה פומבית ראשונה בפני אנשי הענף: 'מצאתי שוק גדול מאד בארץ, עם 40 מיליארד שקל בשנה במדינת ישראל. הקמעונאות והסיטונאות מגלגלים למעלה מ- 20 מיליארד שקל בשנה. מעט מידי בתיירות פנים ותיירות נכנסת. ענף התיירות בהשוואה לענפים אחרים במשק הוא באמת גדול. משקי הבית בעולם בתקופת משבר כלכלי יוותרו על דברים הקשורים בבית ולא ימהרו לוותר על החופשה שלהם. לפי מחקרים שראיתי ועקבתי אחריהם אז בשעה שבארה'ב 60% מהתיירות עוברת דרך האינטרנט, במדינת ישראל רק 15% עוברת דרך האינטרנט בענף התיירות. השוק הישראלי, בגלל תופעות תרבותיות אולי בגלל שפה וגם שלא התפתחנו מספיק, עדיין לא מרבים להשתמש באינטרנט פלטפורמה מרכזית כמרכז מידע. האינטרנט המקור המרכזי לצרכן. אבל על כולם להבין שעה אחת קודם, האינטרנט הרבה יותר מתוכנה, הוא אנושות שנייה. עוד עולם. באמצעות האינטרנט נעשה לא עוד הרבה זמן, את הכל. יהיה זירה קמעונאית של הכל'.

בן אסייאג המשיך ואמר: 'זה לא אומר שסוכן סיים את תפקידו ההיסטורי, זה אומר שהוא ישנה את תפקידו. אנחנו כסוכנים חייבים לסגל לעצמנו את היתרונות שיש. לא כולם רוצים לטוס בלי יכולת להישען אחורה, לא כולם רוצים להיכנס לאתר של חברת תעופה אחת, המכירה הישירה של אל על תהיה מוגבלת. שחקני ה- low cost הופכים להיות שחקנים מרכזיים. הצרכן מוכן לשלם פחות מאה דולר ולשבת בטיסה כמו פסל. אם לא תבין את זה, אתה פשוט נעלם, אין פה רחמים. הפסקת עמלות הסוכן בעולם זו עובדה. מה עושים? הופכים להיות קמעונאים אמיתיים. חייבים לבנות אסטרטגיה אחרת. זה קרה בעולם ומתחיל לקרות בישראל. בעולם מהרבה שחקנים, הכל מתחבר, בסקנדינביה 79% מהשוק מוחזק ע'י 3 שחקנים. בישראל המצב שונה מאד. מצב השחקנים הפעילים בענף כבודדים הוא עצום בממדים שלו'.

לגבי אי.די.בי תיירות: 'אני עדיין לא יודע עד הסוף לאן לקחת את הפעילות שלנו. אני חייב לעשות הפרדה בין יכולת לפתח את המוצרים הכי טובים בשוק, עם המחיר והשירות הכי טובים לבין יכולת מכירתית לה אני מייחס חשיבות. הקמעונאות בקבוצה תמשיך להיות עצמאית מבחינת צבר, דיזנהאוז ונתור. יחד עם זאת אנחנו כן צרכים להבין מה קורה בעולם מבחינת מכירה ישירה, אי אפשר להתעלם מזה. מי שיתעלם בשוק ייעלם. הדגש שאני הולך לשים בשנים הקרובות התווית רכשת שותפויות בתוך המערך הקמעונאי. אני מאמין שהכח מצוי אצל מי שפוגש את הלקוח הסופי. הסוכנים שותפים אסטרטגים בקבוצת התיירות שאני עומד בראשה. שותפות בעיני היא המסגרת החשובה ביותר.

גלריית תמונות מהכנס השנתי של פלאנטו 2009

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: