אא

היענות להזמנת משרד התיירות להשקעה בבתי מלון

בחודש נובמבר ביקרו בישראל 250,600 תיירים – ירידה של 4% בלבד לעומת החודש המקביל אשתקד. השר מיסז'ניקוב: "המגמה המתפתחת בחודשים האחרונים של היענות מצד השוק היזמי והעסקי להשקעה בבתי מלונות בארץ, מעידה על אמון היזמים בתעשיית התיירות הישראלית ועל הנכונות להשקיע בה".

Shutterstock Shutterstock
2.5 מיליון תיירים ביקרו בישראל מתחילת השנה ועד לחודש נובמבר, ירידה של 11% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש נובמבר ביקרו בישראל 250,600 תיירים - ירידה של 4% בלבד לעומת נובמבר 2008 וגבוה ב- 12% מנובמבר 1999. על פי נתוני הלמ"ס, נמשכת גם מגמת העלייה בביקורי הקרוזים בישראל, דרכם הגיעו 9,300 תיירים – פי שלוש מנובמבר 2008.

37 יזמים נענו בשבועות האחרונים להזמנת משרד התיירות, לקבל מענקים להקמת בתי מלון ולהחזרה לכשירות של בתי מלון שפעלו בעבר. משרד התיירות הקצה 300 מיליון שקלים, במסגרת תוכנית העבודה לשנים 2010-2009 לטובת מתן מענקים ליזמים במטרה לעודד הקמת בתי מלון והרחבתם, במקביל להסבת מבנים לשימוש מלונאי והשבה לפעילות של מלונות שיצאו משימוש. 100 מיליון שקלים נוספים, יוקצו לתוכנית זו בשנה הבאה – בהתאם לביקושים.

המתכונת החדשה, מאפשרת קבלת מענק להשקעה בהסבת מבנים קיימים למלונות ובשיקום מלונות ישנים ובנוסף, מייעלת את תהליך בקשת המענקים. על פי החוק לעידוד השקעות הון, מציע משרד התיירות השתתפות בגובה 20% מההשקעה הכוללת של היזם, לא כולל עלויות הקרקע. בימים אלה נבחנות הבקשות על פי קריטריונים שהוגדרו במיוחד לתיעול ולשיפור ההליך.

השר מיסז'ניקוב: "המגמה המתפתחת בחודשים האחרונים של היענות מצד השוק היזמי והעסקי להשקעה בבתי מלונות בארץ, מעידה על אמון היזמים בתעשיית התיירות הישראלית ועל הנכונות להשקיע בה. אנו נפעל לייעל ולפשט את ההליך הבירוקרטי, השירות ליזם ועידודו להשקיע תוך מתן מענקים, כך שנוכל להקטין את סיכוני ההשקעה ולעודד את הפעילות בתחום ההשקעות כמנוע לצמיחה לאומי".

יש להדגיש כי ע"פ מדיניות משרד התיירות, תינתן העדפה לבקשות באזורים בהם קיים ביקוש תיירותי ו/או מחסור בחדרי אירוח, לדוגמת ירושלים, טבריה וסובב כנרת, נצרת, עכו וכו'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: