אא

שר התיירות: "המטרה להגיע בשנת 2012 ל- 4 מיליון תיירים"

השר הציג את תוכנית המשרד לשלוש השנים הקרובות, שכוללת השקעה בתשתיות ויצירת מקומות לינה. המטרה להגיע ל-16.5 מיליון לינות ו-40 אלף מקומות עבודה נוספים. משרד התיירות מתכוון להקים משטרת תיירות. המשרד פרסם שכ-12% מהתיירים שהגיעו לישראל השנה באו לביקור יומי.

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הציג היום את התוכנית התלת שנתית של המשרד, שהוצגה השבוע לממשלה. השר סיפר במסיבת עיתונאים שנערכת במלון מוריה פלאזה, כי המטרה בשלוש השנים הקרובות להביא עוד מיליון תיירים עד שנת 2012. השר מיסז'ניקוב ציין כי המטרה היא השבחת המוצר התיירותי. מטרת משרד התיירות להגיע עד שנת 2012 ל-16.5 מיליון לינות ו-190 אלף מועסקים בענף התיירות, משמע, הגדלה של 40 אלף מקומות עבודה.

השר ציין כי: "אצל ראש ממשלה התיירות נמצאת בראש סדר העדיפויות. שר אוצר, שהיה בעברו מורה דרך, אמר שאם לא היה שר אוצר היה חוזר להיות מורה דרך. התוכנית שלנו זכתה בממשלה בברכות מראש הממשלה ותמיכה מקיר אל קיר ולתשבחות".

השר מיסז'ניקוב ציין, כי "נכנסתי לפני 8 חודשים לתפקיד שר התיירות, שהפך בשנים האחרונות להיות משרד איזוטרי או קרש קפיצה לתפקידים נוספים. אני בקשתי את המשרד במו"מ הקאוליציוני, חשבתי שהתרומה הסגולית שלי תהיה דווקא במשרד כלכלי ממדרגה ראשונה, אולי יותר גדולים ממשרדים כלכליים אחרים. זה מהווה מנוע צמיחה מספר אחד. כל שזה תלוי בי, גם אם יציעו לי תפקיד אחר, אני רוצה להישאר בתפקיד לאורך כל הקדנציה".

השר הציג את תוכניתו להשקעה בתשתיות ויצירת מקומות אכסון:
יצירת תוכנית עבודה מוסכמת עם מינהל מקרקעי ישראל לזירוז מכרזים לקרקעות בעלות תב"ע מלונאי במטרה שמשרד התיירות ישווק אותם. תמרוץ יזמים באמצעות פישוט הליכים מול ועדות תכנון ובניה. הקמת קרן ערבות מדינה להלוואות בנקאיות ליזמים בתשתיות, הרחבת תמריץ השקעות גם לאטרקציות תיירותיות, הרחבה והגדרה מחדש של אזורי עדיפות לאומית בתיירות עפ"י אזורי הביקוש, ביטוח סיכונים ביטחוניים לתעשיית התיירות, למקרים שיסגרו עם קבוצות מחו"ל ופתאום יהיה אירוע, כמו מבצע צבאי, שיגרום לביטול ההזמנות והשבחת נכסי מלונאות לצורך התאמתם לתקינה עכשווית. השר ציין כי מבחינתו בבתי המלון כיום אין חידושים והם לא מותאמים לזמן הנוכחי. הקמת שבילי אופניים מיוחדים, כתוכנית לאומית.

משרד התיירות מתכוון לערוך בקרוב קמפיין הסבר פנייך לתייר. שינוי התפיסה, התייר כנס ולא כנטל, שתכלול הקמת משטרת תיירות, שתעזור לתייר, שלא יפגעו בו, שלא יפגע באתרים בהם הוא מבקר, מתן תמריצים לנותני שירות מצטיינים בתיירות. השר מיסז'ניקוב ציין כי הציע לראש הממשלה לקחת על עצמו את הפרס. כמו כן מתכוון המשרד לדאוג לעדכון חוק שירותי תיירות, הסרת חסמים בנקודות ממשק של התיירים בישראל, כולל הבדיקות הביטחוניות. השר ציין כי יש כיום מקרים של בדיקות ברוטליות עם שאלות מעליבות.

כמו כן מתכוון משרד התיירות לדאוג לשיפור המידע, שילוט התאמה לצרכי התיירות, בניית שת"פ והתקשרות עם המגזר העסקי לייעול ושיפור המידע.

לפי נתוני משרד התיירות, מתוך 2.7 מיליון התיירים שהגיעו לישראל במהלך שנת 2009, כמידי שנה התיירות מארה"ב הייתה המקור הראשון, עם 550 אלף מבקרים שמהווים 21% מהתיירות הנכנסת לישראל. זוהי ירידה של 11%. במקום השני הייתה התיירות מרוסיה עם 400 אלף מבקרים, שמהווים 15% מהתיירות לישראל. זהו גידול של 12% בהשוואה ל-2008.

מאפייני התיירות לישראל
39% מן התיירות הנכנסת הייתה תיירות יהודית, 54% תיירות נוצרית והיתר בני דתות אחרות או ללא שייכות דתית. 45% מן התיירים ביקרו בישראל בשנת 2009 בפעם הראשונה, 24% הגדירו את מטרת הביקור בארץ כחופש ונופש, 31% הגיעו למטרות צליינות ו-6% לתיור וטיול. 25% באו לביקור קרובים וידידים, 12% למטרות עסקים, 32% מן התיירים באו בטיול מאורגן, 29% מן התיירים באו במסגרת קניית חבילה ותיור ו-39% באו באופן עצמאי.
מתוך 2.7 מיליון התיירים שהגיעו לישראל ב-2009 , 340 אלף איש באו לביקור יומי, בעיקר מרוסיה, פולין, צ'כיה ואוקריאנה.

העיר הכי מבוקרת בישראל ע"י תיירות נכנסת היא ירושלים, 74% מן התיירים ציינו שביקרו בה. במקום השני העיר ת"א עם 56% ובמקום השלישי איזור ים המלח עם 45%.

3.4 מיליארד דולר הכנסה מתיירות
ההכנסות מתיירות נכנסת בשנת 2009 נאמדות ב-3.4 מיליארד דולר, כולל הכנסות מחברות התעופה ישראליות מתיירות נכנסת, 13 מיליארד שקל. ההכנסות מתיירות פנים נאמדות בכ-10.5 מיליארד שקל. סה"כ 23.5 מיליארד שקל, ירידה של 2% לעומת שנת 2008. הירידה בהכנסות בדולרים של התיירות הנכנסת קוזזה חלקית ע"י העלייה בשער הדולר.

ההוצאה הממוצעת לתייר שביקר בישראל בשנת 2009, עמדה על 1,038 דולר, כולל סכומים ששולמו בחו"ל. הוצאה ממוצעת ליום עמדה על כ-100 דולר, עפ"י ההתפלגות הבאה: בתי מלון ואכסון 400 דולר, מזון ושתייה 180 דולר, תחבורה, סיורים מאורגנים והשכרת רכב כ-180 דולר, קניות כ-170 דולר, שונות, בילויים, תקשורת, תרומות, מתנות ודמי רישום לכנסים - 150 דולר.

15.7 מליון לינות
תיירות הפנים השנה תסתכם ב-15.7 מיליון לינות, בכל אמצעי האכסון, ממוצע של 2.3 לינות לחופשה, כלומר 6.8 יציאות של ישראלים לנופש, גבוה ב-3% בהשוואה לשנת 2008. העלייה הייתה בעיקר במלונות. יש כיום 337 בתי מלון ובהם כ-45,000 חדרים. 20 מיליון לינות נרשמו בשנת 2009 בבתי המלון, 7% פחות משנת 2008. כ-40% מן הלינות היו של התיירות מחו"ל - 8 מיליון לינות, ירידה של 20% בהשוואה לשנת 2008.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: