אא

נובמבר 2009 במלונות: נמשכת הירידה בלינות התיירים לעומת גידול בלינות הישראלים

מסיכום הנתונים החודשיים, שפרסמה היום [יום ד'] המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל, עולה כי בחודש זה נרשמו כ- 1.7 מיליון לינות במלונות, ירידה של 4% לעומת נובמבר אשתקד ותפוסת החדרים הארצית עמדה על כ- 66%, ירידה של 5%. בלינות התיירים נרשמה ירידה של 16% ועלייה של 11% בלינות הישראלים.

Shutterstock Shutterstock
מהנתונים עולה, כי בחודש נובמבר 2009 מספר לינות התיירים עמד על כ-835 אלף, בהשוואה ל-992 אלף לינות בנובמבר אשתקד. הירידה הגבוהה ביותר, 27%, נרשמה בהרצלייה עם כ-11 אלף לינות. בים המלח – ירידה של 23% , בי-ם – ירידה של 20% , באילת – ירידה של 19% ובת'א – ירידה של 4% . רק בנצרת – חל גידול של 1% בלינות התיירים .

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, מודאג מהפער בין הירידה במספר כניסות התיירים לבין מספר הלינות במלונות, אשר הופך, לדבריו, למגמה קבועה: 'הפער מלמד על שתי תופעות שליליות מבחינת תעשיית התיירות ובכלל מבחינת המשק ואוצר המדינה: הראשונה – קיצור זמן השהייה של התיירים בישראל, ו/או שינוי בתמהיל התיירים, והשנייה – גידול במספר התיירים הרשומים שנכנסים לישראל, אשר אינם צורכים שירותי תיירות . אני מקווה שתכנית העבודה של משרד התיירות, שהשר מתכוון להציגה היום, תיתן תשובה טובה לנושא השיווק של ישראל בעולם ותוביל לגידול בלינות התיירים'.

לעומת זאת, בלינות הישראלים נרשמה עליה, שעזרה לקזז את הירידה בלינות התיירים. מספר לינות הישראלים הסתכם בכ-825 אלף – 11% עלייה בהשוואה לנובמבר אשתקד. כמחצית מהן היו באילת: כ-400 אלף לינות – 8% עלייה ביחס לנוב' אשתקד. עליות נרשמו גם בים המלח, בירושלים, בטבריה, בהרצלייה, בת'א, בקיבוצים ובחיפה- 3% עלייה. לעומת זאת – בנתניה נרשמה ירידה של 11%.

לדברי גונן: 'ברבעון הראשון של שנת 2009 אמנם הייתה ירידה בלינות הישראלים במלונות, אך מאז אפריל , האורח הישראלי מתארח במלונות יותר מאשר אשתקד בתקופות המקבילות, ומסייע לקזז את הירידות בלינות התיירים. בזכות האורח הישראלי, אנחנו מצליחים לשמר את מצבת כח האדם במלונות ולהימנע מפיטורים, ככל האפשר. לינות הישראלים סייעו לנו השנה גם לשמור על שכר העובדים, אשר עלה נומינלית השנה ב- 2% חרף המשבר בתיירות הנכנסת, והוא עומד כיום על ממוצע של 6,000 ₪'.

תפוסת החדרים הארצית הסתכמה ב- 66% . בים המלח עמדה התפוסה על 82%, בת'א: 72%, באילת ובנצרת: 70%, בירושלים: 69%, בטבריה ובחיפה: 63%, בהרצלייה: 56%, בנתניה: 57% ובקיבוצים: 54%.

בסיכום נתוני הלינות במלונות בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 8% במספר הלינות הכולל במלונות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו ב כ -18.4 מיליון. בלינות התיירים - חלה ירידה של 21%, והן הסתכמו בכ-7.5 מיליון. בלינות הישראלים - חלה עלייה של 4% והן הסתכמו בכ- 10.9 מיליון. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ-60% .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: