אא

ההתאחדות לרות בן צור: "הורדת שיעור עמלת הסוכן הפרת חוזה ברוטאלית ובלתי חוקית"

עורך הדין של ההתאחדות שלח למנכ"ל אייר קנדה בישראל מכתב התראה, לפני נקיטת צעדים משפטיים נגד החברה, בשל הודעת החברה על הורדת העמלה המשולמת לסוכנים ל- 1% מחודש מרץ 2010.

Shutterstock Shutterstock
עו"ד של ההתאחדות, דוד זילר, שלח לרות בן צור, מנכ"ל חברת אייר קנדה בישראל, מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, בעקבות הודעת החברה כי החל מ- 14 במרץ 2010 תפחית אייר קנדה את שיעור עמלת יאט"א המשולמת לסוכני הנסיעות בישראל מ- 7% ל- 1%.

עו"ד זילר כותב בין השאר בפנייתו כי: "הגם שהעמלה המשולמת לסוכנים קוצצה באופן דרסטי, היא לא הועמדה על שיעור 0, אלא על שיעור של 1%. כל זאת, כאשר לכל ידוע, כי מבחינה כלכלית ומעשית כאחד, עמלה בשיעור 1%, זהה למעשה לעמלת 0. אכן, אייר קנדה, גם לא נתנה כל הסבר למהלך התמוה הננקט על ידה, במסגרתו קוצצו 6% מהיקף העמלה המשולמת נכון להיום, אך היא לא בוטלה כליל, אלא הועמדה דווקא על שיעור של אחוז בודד. מובן לפיכך, כי ההסבר היחיד למהלך האמור, הינו, כי באמצעות הורדת העמלה לשיעור 1%, מנסה אייר קנדה לנקוט במעין תרגיל "מתחכם", במסגרתו היא גם מבטלת הלכה למעשה את העמלה המשולמת לסוכנים, אך גם "כאילו" לא עושה כן, וזאת משהיא מעמידה את העמלה על שיעור 1%. תרגיל מעין זה דינו להיכשל.. כאמור, "שיקול הדעת", הנתון לאייר קנדה לקבוע את שיעור העמלה, לא נועד לשם הפעלתו באופן מחוסר תוב לב ומקפח".

עו"ד זילר ציין עוד בפנייתו כי: "למותר לציין, כי הורדת שיעור עמלת הסוכן, כמפורט בהודעת אייר קנדה, הינה בעלת השלכות ותוצאות הרסניות ובלתי מתקבלות על הדעת עבור מאות סוכני נסיעות ובני משפחותיהם, והכל בשל הפרת חוזה ברוטאלית ובלתי חוקית מצידכם".

עו"ד זילר דורש כי: "בטרם ינקטו הליכים משפטיים כנגדכם, הינכם מתבקשים להודיע, לאלתר, כי הינכם חוזרים בכם מההודעה בדבר הפחתת עמלת סוכני הנסיעות ל- 1%".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: