אא

אלי גונן: "המטרה להגיע ל-6.5 מיליון תיירים ב-2020"

נשיא התאחדות בתי המלון הציג את תוכנית העבודה של ראשי ענף המלונאות בישראל, במסיבת עיתונאים שמתקיימת היום [יום ד'] לקראת ועידת המלונאים שתתקיים מחר. גונן העביר מסר: "אם מצרים וירדן הצליחו להגדיל אצלן את מס' התיירים ב- 160% גם ישראל מסוגלת".

Shutterstock Shutterstock

בהתאחדות בתי המלון הציגו היום רף של 6.5 מיליון תיירים שיגיעו לישראל בשנת 2020. כזכור, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הציג לפני שבוע תחזית של 4 מיליון תיירים בשנת 2012.

אלי גונן, נשיא התאחדות בתי המלון, אמר: "היה לנו עשור פרובלמטי בפעילות שלו. אנחנו מוכנים לעשות כל מה שצריך כדי להגיע ל- 4 מיליון תיירים בשנת 2012, אבל אם נעשה את מה שצריך נגיע ל- 6.5 מיליון תיירים בשנת 2020. אפשר להגיע עד 7 מיליון כניסות תיירים. אנחנו מדברים על הכפלה של מספר המועסקים במלונאות. לשמחתי גם ראש הממשלה ושר האוצר מתחילים להפנים שאין שום תעשייה שיכולה לתת תשובה לתעסוקה כמו התיירות".

גונן העביר מסר: "אם מצרים וירדן הצליחו בעשור החולף להגדיל את מס' התיירים אצלן בלמעלה מ- 160% גם ישראל מסוגלת בעשור הבא לפרוץ דרך בתיירות. ואילו אצלנו היה זה עשור מבוזבז בתיירות הנכנסת. אני קורא לממשלת ישראל ללמוד משכנותיה. ממצרים, מירדן וגם מטורקיה, ולאמץ את המודל המצרי-ירדני כדי לפרוץ דרך בתיירות. אם לא תהיה תוכנית לאומית, תקציב שנתי, רשות שיווק ולגמור את השמיים הפתוחים נחזור אחורה".

גונן העביר ביקורת על גיורא רום, ראש מינהל התעופה האזרחית: "ראש מינהל התעופה האזרחית גמר הסכם לא טוב ברוסיה, כי הוא לא גמר את לוח הזמנים של הצ'רטר. הוא יצר בעיות עם רוסיה בהסכם הזה".

על התנגדות שר התיירות להקמת רשות שיווק אמר גונן: "אם רוצים להגיע לפריצת דרך אמיתית צריך לעשות התאמות למה שקורה בעולם, להקים רשות שיווק. אמרנו לשר התיירות שנפעל ולא נעזוב את זה. הקמת רשות, לא משחררת מהשר את האחריות לתיירות לישראל. אנחנו פועלים שחבר כנסת יפעיל הצעת חוק פרטית להצעת חוק להקמת רשות שיווקית. הגיע הזמן להפסיק לדבר וליישם את המלצות כנס הרצליה".


מדוע לדעתך שר התיירות מתנגד להקמת רשות שיווק?
"אין ספק שרשות שיווק תשנה את משרד התיירות, ואלו שבאים לשר בטח מסבירים לו שהדבר יצמצם את הסמכויות של המשרד ושלו. זה דבר לא נכון והראנו את זה לכל השרים בעבר. בכל העולם איפה שיש רשות שיווק המדינות מצליחות מבחינת התיירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: