אא

סטנלי פישר: "המדינות המפותחות לא יצמחו השנה וזו תחזית לא טובה למלונאים"

נגיד בנק ישראל הופיע הבוקר בוועידת המלונאים השנתית, הנערכת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל. יחד עם זאת פרופ' פישר שידר גם אופטימיות ביחס לצמיחה במשק הישראלי: "בתיירות הפנים הציפיות חיוביות".

Shutterstock Shutterstock
ועידת המלונאים השנתית נערכת בשעה זו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א. ההרצאה המרכזית בפתיחת הוועידה הייתה של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שבתחזית העולמית שפרס, הוא אמר שמכיוון שההתפתחות בצמיחה במדינות המפותחות צפוי להיות די קטן בשנה הקרובה הרי שלדעתו זה יפגע בתיירות הנכנסת. יחד עם זאת פישר דיבר על צמיחה חיובית הצפויה להיות במשק בשנה הקרובה וציין כי: "לגבי תיירות הפנים הציפיות חיוביות".

פרופ' סטנלי פישר אמר: "אני רואה בתעשיית התיירות שלא הגענו לניצול מלא שיש באפשרויות של התעשייה הזו. אני מתנצל שאדבר בעיקר על המשק. זה בגלל ש- 30 שנה הייתי פרופ' באוניברסיטה ותמיד העדפתי להרצות בבוקר כי אז 30% מהסטודנטים היו ערים. בשבילי זה מוזר לספר על התעשייה שלכם כי אין ספק שאתם מבינים יותר טוב ממני. התחזיות של OCED, רואים שבכל קבוצות מדינות היה מיתון עמוק בשנה של הבראה. מפתיע שארה"ב, המדינה שהייתה בעין הסערה, הושפעה פחות מהמיתון מאירופה, יפן והמדינות המפותחות. ארה"ב פחות נפגעה מהמיתון במושגי הצמיחה, גם ההתאוששות בארה"ב צפויה להיות מהירה יותר משאר המדינות. מדינות אסיה צפויות לצמוח השנה יותר ממדינות מפותחות. זה לא חדשות טובות למלונאים כי האנשים מגיעים מרוב המדינות המפותחות. הצמיחה השנה לפי תחזית בנק ישראל צפויה להיות 2.5%, והיא תתוקן בקרוב וזה יעלה. כל תחזית מאז יוני הייתה יותר גבוהה מזו של התחזית הקודמת. המצב אצלנו ממשיך להשתפר".

פישר ביקר את מחירי המלונות בישראל ביחס ליעדים האלטרנטיביים ואמר: "אנחנו מדינה קטנה עם פוטנציאל ענק של תיירים. בתפוסת החדרים אנחנו דומים לצרפת. מה יש לנו בתיירות. יחס של האוכלוסיה למבקרים זרים חיובי. איפה מתחילים לראות את הבעיות: המחירים מאז 1990 עלו יותר ממדד המחירים לצרכן, ב- 50% יותר. זו עליה מהירה שקרתה בשנים האחרונות. המחיר היחסי לתיירות בישראל גבוה מול יעדים אלטרנטיביים. עדיין התחזוקה באתרי התיירות ובמרכזי ערי התיירות לקויה".

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, שפתח את הוועידה אמר: "אנחנו מאמינים שיש מוצר בסיסי טוב, אין הרבה מדינות שיש להם מוצר כמו שיש לנו. בכוחות משותפים של כל הגופים בתעשיית התיירות יכולים להגיע תוך עשור ל-6 מיליון תיירים, כאלה שישהו לפחות 24 שעות בישראל. שר התיירות, ידיד גדול של תעשיית התיירות, נכנס למשרד במרץ רב, אני מכבד את הראיה והאמונה שלו. אני מאמין ובטוח שבכוחות משותפים יהיו לנו הישגים".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שידבר במשך היום, נאם בברכתו לכנס: "אני כבר הצהרתי שאני מאד רציתי את התפקיד הזה. אין ענף שמספק הכנסה ומקומות עבודה כמו ענף התיירות. כולנו באותה סירה, תמיד הייתי שחקן של צוות גם כיו"ר ועדת הכספים. אנחנו יכולים להתחרות ולנצח את המתחרים הישרים שלנו שמתחרים על אותם תיירים אם כולם יאמינו שהתוכנית שהצגנו ישימה. זורקים מודלים שאני לא יודע אם אנשים מבינים אותם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: