אא

שנת 2010 בתיירות: שנה של הסרת חסמים

בשנת 2009 ביקרו בישראל יותר תיירים מכל שנה אחרת, פרט ל- 2008 וחודש דצמבר היה חודש השיא של כל הזמנים. משרד התיירות יפעל ב-2010 להסרת חסמים, שמונעים את מימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל, כולל הסרת סרבול בירוקרטי, שיפור השירות לתייר וביטול חובת הוויזה ממדינות שונות.

Shutterstock Shutterstock
מנתוני חודש דצמבר 2009, שפרסם היום משרד התיירות, עולה כי בחודש זה ביקרו בישראל 225,000 תיירים, השיא החודשי של כל הזמנים וגידול של 11% לעומת 2008 ומסיכום נתוני שנת 2009 נראה כי על אף המשבר הכלכלי ומבצע עופרת יצוקה, ביקרו בישראל במהלך השנה 2.7 מיליון תיירים – 10% פחות משנת 2008 ויותר מכל שנה אחרת. 2.3 מיליון היו כניסות תיירים ששהו בישראל לילה אחד לפחות, 417,000 הגיעו לישראל לביקור חד יומי.

על פי נתוני הלמ'ס, בחודש דצמבר 2009, נמשכה מגמת הגידול בתיירות הנכנסת, עם ביקורם של 225,000 תיירים, גידול של 11% לעומת דצמבר אשתקד ושיא כל הזמנים בחודש זה. מתוך כניסות אלו, 194,000 היו של תיירים ששהו לפחות לילה אחד בישראל, 31,000 הגיעו לביקור חד יומי בישראל.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי שנת 2010 תיפתח בפעילות נמרצת ואינטנסיבית של משרד התיירות להסרת חסמים, המונעים את מימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל. 'החסמים נמצאים בכל התחומים וטיפול בהם יאפשר עמידה ביעד של עוד מיליון תיירים תוך שלוש שנים והגעה ל- 4 מיליון תיירים בשנת 2012 וכתוצאה, הגדלת ההכנסות למשק מתיירות ל- 18.5 מיליארד ש'ח והגדלת מספר המועסקים בתעשיית התיירות לכדי 190,000', אמר השר מיסז'ניקוב.

השר ציין כי "בכדי להפוך את תעשיית התיירות למשאב לאומי ולאחד ממנועי הצמיחה הכלכליים המובילים במשק, יש לטפל בחסמים בשלושה תחומים עיקריים: הסרבול הבירוקרטי מקשה על היזמים, מתיש ומתסכל ומוריד את המוטיבציה לבנות בתי מלון חדשים. עתה, לאחר העברת מרכז ההשקעות מהתמ'ת למשרד התיירות, מתן מענקים בסכום של 400 מיליון ש'ח בשנה והקטנת סיכוני ההשקעה, נפעל לעודד את הפעילות בתחום ההשקעות כמנוע לצמיחה לאומי".

"אנו נבצע קפיצת מדרגה בשירות לתייר, עוד טרם ביקורו בישראל. החל בשימוש מוגבר ברשת האינטרנט, הגעה לקהלים חדשים, מתן מידע רב יותר והנגשתו, דרך שיפור השירות בכל נקודות המפגש בין התייר למוצר התיירותי ונותני השירות ועד לדירוג המלונות. כל אלה צריכים להעניק תמורה גבוהה יותר לכספו של התייר".

"בשבועות הקרובים נשלים ביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה ולאחריה, ביטול חובת הוויזה מכל מדינה לה פוטנציאל תיירותי לישראל. חסם הוויזה מקשה על הפנייה לקהלי יעד חדשים ועל התחרות על לב התייר ומבטל, במקרים רבים, את ישראל כיעד לביקור", ציין שר התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: