אא

ירידה של 20% במספר החברים בהתאחדות סוכני הנסיעות בעשור האחרון

כך עולה מהדוח השנתי של ההתאחדות לשנים 2008-9. כמו כן עולה מהדוח, כי תקציב ההתאחדות היה די מאוזן ללא הוצאות מנופחות. חברי ועדת הביקורת: "לא נעשה דבר לגיוס חברים חדשים".

Shutterstock Shutterstock
תקציב ההתאחדות לשנת 2009
התקציב השנתי הכולל הסתכם ב- 1,544,859 שקל. הוצאות ייעוץ משפטי ומקצועי הסתכמו ב- 316,070 שקל, שכר עבודה - 809,689 שקל, שכ"ט רו"ח - 39,600 שקל, ועדות ההתאחדות - 10,000 ומוסד הבוררות - 10,000 שקל.

מספר החברים בהתאחדות
מספר החברים ירד בעשור האחרון ב- 20%, מ- 607 חברים בשנת 1999 ל- 485 חברים בשנת 2009. ירידה זו משפיעה על ייצוג הענף במוסדות ההתאחדות, על הצבת המטרות והחזון של ההתאחדות, על מבנה "דמי החבר" להתאחדות וכן על פעילותה השוטפת של ההתאחדות.

הירידה במספר החברים אינה מעידה בהכרח על ירידה בהיקף הפעילות העסקית של חברי ההתאחדות, שכן שני הגורמים המרכזיים לירידה היו מיזוג של משרדים וסגירת סניפים לצורכי התייעלות. לדוגמא, במקרה שבו סניף של משרד נסיעות, שנסגר לפעילות ועקב כך שמו נמחק ממצבת החברים בהתאחדות, אך למעשה פעילותו נמשכת במסגרת המשרד הראשי או במקרה של משרד עצמאי, שהתמזג עם רשת ושמו נגרע ממצבת החברים אך פעילותו העסקית נמשכת, תחת שם והנהלה חדשים.

בשנה האחרונה הפסיקו או הופסקה חברותם בעמותה של 30 חברים, מהם: 13 משרדים ראשיים ו- 9 סניפים שנסגרו לפעילות, 8 משרדים שהתאחדו עם משרד ראשי. לעומת זאת, הצטרפו 3 חברים חדשים: משרד אחד שסיים את שנת המועמדות, שני סניפים של חברים ותיקים. למעשה, בשנה האחרונה הצטרף להתאחדות רק משרד אחד חדש, וזה לעומת חמישה משרדים בכל שנה מהשנתיים הקודמות.

מבחינת התפלגות מצבת החברים על פי משרדים ראשיים ללא סניפים ובעלי סניפים – יש כיום 37 משרדים ראשיים בעלי סניפים ו- 230 משרדים בעלי מספר סניפים .

מספר המשרדים העצמאיים שאין להם סניפים ירד ב- 6%, ויש כיום 218 משרדים עצמאיים לעומת 232 משרדים בשנת 2008. הירידה המינורית של 5.1% במספר המשרדים הראשיים, שיש להם סניפים, מ-39 ל-37 בשנה החולפת ניתנת בהחלט להסבר בתנודות סבירות של השוק, ואילו הירידה במספר הסניפים, שמחזיקים אותם משרדים, של 3.7% מ-239 ל-230 מוסברת בסגירתם של סניפים לצורכי התייעלות וחיסכון.

דוח ועדת הביקורת
חברי ועדת הביקורת של ההתאחדות, אילן מיכאלי מליר טורס ואלי קופרברג מכנפי משק, מציינים בדוח הוועדה, כי: "ועדת הביקורת המליצה כבר בשנה שעברה, כי יש לנקוט פעולה לגיוס חברים חדשים לשורות ההתאחדות. הנושא לא נדון בוועד ובפועל לא נעשה דבר". בנושא מספר חברי הוועדה הם מציינים כי: "על פי התקנון צריכה ועדת הביקורת להיות מורכבת משלושה חברים. בפועל נבחרו רק שניים. הוועדה קוראת לאסיפה הכללית למלא את שורות ועדת ביקורת על פי התקנון". בנושא זכויות חתימה וגבולות של הוצאות כספיות הם מציינים, כי: "זכויות חתימה וגבולות הוצאות כספיות אינן מוגדרות. הוועדה קיבלה דיווח מהגזבר והמנכ"ל, כי כל הוצאה כספית, ללא יוצא מהכלל, חייבת בשתי חתימות".

על חברת ש.ע.ל כותבת ועדת הביקורת כי: "ועד ההתאחדות, המהווה את האסיפה הכללית של חברת ש.ע.ל, אינו מאשרר או עורך בחירות מידי שנה למועצת המנהלים של ש.ע.ל, וכמו כן אינו מדווח באופן שוטף בענייני החברה. ועד ההתאחדות דן בהמלצת הוועדה לקיום דיווחים רבעוניים של מועצת המנהלים של ש.ע.ל לוועד ההתאחדות וקיבלה זאת כהחלטה מחייבת לביצוע של הוועד. הוועדה ביקשה לעיין במסמכי חברת ש.ע.ל ונסמר לה, כי על פי החוק קיימת הפרדה בין החברה הכלכלית לעמותה, ובכלל זה גם במוסדות הביקורת. חוות דעת משפטית בנושא הוצגה בפני הוועדה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: