אא

יוסי פתאל: "מישהו חפץ בכל הבלגאן של מידע תיירותי בישראל"

ראשי ההתאחדות העלו הבוקר טענות קשות בנוגע לנושא מידע תיירות הפנים במדינת ישראל. קובי קרני על חברות התעופה: "40% משוק התעופה בישראל עובד בתיאום מחירים".

Shutterstock Shutterstock
ראשי התאחדות סוכני הנסיעות קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים, במסגרת הכינוס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות, והעלו טענות קשות בנוגע למה שקורה מבחינת מידע תיירות הפנים. בהתאחדות רוצים להעמיק את מכירת תיירות הפנים על ידי הסוכנים, אך טוענים כי אין ביכולתם לעשות זאת בגלל הכאוס ששורר בשוק.

יוסי פתאל אמר, כי 'יש למגזר הסוכנים חוסן כלכלי אם עבר את המשבר הזה בלי שאף משרד נסיעות קרס' ועל מכירת תיירות הפנים, אמר פתאל: 'בגלל שרוב תנועת התיירות עוברת דרך סוכני הנסיעות, תיירות הפנים במדינה זהו מגזר פרמיטיבי ולא נגיש. יותר קל לנו למכור חדר בעיר נידחת בעולם מאשר בעיר אילת. מישהו חפץ בבלגאן הזה. יש כאוס, ההזמנות נעשות כמו לפני עשר שנים. תייר שרוצה לצאת לסוף שבוע יותר קל לו לבחור דיל במזרח הקרוב מאשר בישראל. במידע התיירותי של מדינת ישראל זה לא קורה. מדינת ישראל היא מעצמה טכנולוגית ובתחום התיירות היא מאד מפגרת. אין וואו טכנולוגי שהיה צריך להיות. המדינה הייתה צריכה לקבוע סטנדרטים'.

קובי קרני אמר, כי 'מישהו צריך לשאול איך בית מלון מחזיק את עצמו ב-60% תפוסה. כל שנה אומרים באותן הרצאות שמחכים לעוד מיליון תיירים. הכל מדכא. פוחדים להגיד שהמוצר פה יקר'.

יוסי פתאל: 'המדינה מתייחסת יותר מדי לתשתיות ולא לערוצי שיווק. התחושה שלנו שהשר והמנכ'ל הנוכחי ירימו את הכפפה הנוכחית'.

קובי קרני: 'אין פה שום דבר מוסדר, כולם בוכים כל הדרך אל הבנק'.

קרני דיבר על כך שהממונה על ההגבלים העסקיים הטילה וטו על מספר הסכמי קוד שייר של חברת אל על ועל מה שקורה כיום עם חברת לופטהזנה: 'בכל העולם יש גושי תעופה ענקיים. לופטהנזה זה כמעט כל אירופה. 40% מהשוק עובד בתיאום מחירים. בריטיש מידלנד, סוויס, אוסטריאן, בריסל. איזה כלים יש להגן? המחירים יעלו בעקבות יצירת הגושים'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: