קובי קרני: "כולם רוצים להיות חברים אף אחד לא רוצה לשלם"
יו"ר ההתאחדות אמר היום דברים נוקבים וקשים עם פתיחת האסיפה הכללית של התאחדות סוכני הנסיעות: "אני צריך לייצג את האינטרסים של הציבור. זה לא מועדון חברתי שכולנו רוצים להרגיש טוב יחד. זו חוצפה שהם רוצים שאנחנו נגיד לציבור מה המחיר שקנינו את המוצר".
Shutterstock
יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, אמר היום באסיפה הכללית של סוכני הנסיעות דברים נוקבים על היחסים בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה: "כולם רוצים לשתף פעולה, כולם רוצים להיות חברים אבל אף אחד לא רוצה לשלם. חברות זו לא מטרה, לא יכולה להיות מטרה. לכל צד יש את האינטרסים שלו. יש לי סימפטיה בעירבון מוגבל לחברות התעופה, אני צריך לייצג את האינטרסים של הציבור שמינה אותי לתפקיד. לשותפות יש מסגרת של תנאים, זה לא מועדון חברתי שכולנו רוצים להרגיש טוב יחד, עוד מעט יחברו לזה מוסיקה. ברור שצריכים שותפות, ברור שצריכים למכור כרטיסי טיסה, אבל למה אנחנו לא צריכים להיות מתוגמלים לפי חוקי יאט"א?"
קרני הוסיף ואמר כי, "תקנות יאט"א מחייבות את חברות התעופה לפצות סוכנים ולא קשור מה קורה בעולם, בגרמניה, זה לא מעניין. שיש חוזה צריך לקיים אותו ולא להפר. אם רוצים להפר אז נכנסים למו"מ. סוכן שהכבוד והזכויות לא מעניינות אותו אין לו זכות קיום. לא צריכים להגיד אמן אם חברת תעופה החליטה. חברת התעופה לא מקבלת שום תובנה לתגמל את סוכני הנסיעות ומחייבת אותנו להודיע לציבור באיזה מחיר הוא קנה את המוצר, זה לא ייאמן. אז אי אפשר לדבר על שיתוף פעולה ולייפות את הדברים. כאשר הגורל שלנו שאנחנו קשורים בצוואר. זו חוצפה שאנחנו צרכים להגיד לציבור מה המחיר שקנינו את הכרטיס. באיזה עוד מגזר אומרים לציבור מה המחיר ששילמו עבור המוצר? הם רוצים להגביל אותנו בגלל השיווק הישיר שלהם. חברת התעופה דואגת לרווחיות שלה ואנחנו לרווחיות שלנו".
"אני שומע כל היום כמה טוב לסוכנים עמלת אפס, אז פעם אחת אני רוצה לשים דברים על דיוקם, בארץ אין שוק אפס, זה שוק של דמי טיפול שבמדינות מסויימות זה קיבל גושפנקה של בית משפט. במדינות בעולם אין התאחדויות וסוכנים חזקים שנכנעו", אמר קרני.
קרני הוסיף ואמר כי, "תקנות יאט"א מחייבות את חברות התעופה לפצות סוכנים ולא קשור מה קורה בעולם, בגרמניה, זה לא מעניין. שיש חוזה צריך לקיים אותו ולא להפר. אם רוצים להפר אז נכנסים למו"מ. סוכן שהכבוד והזכויות לא מעניינות אותו אין לו זכות קיום. לא צריכים להגיד אמן אם חברת תעופה החליטה. חברת התעופה לא מקבלת שום תובנה לתגמל את סוכני הנסיעות ומחייבת אותנו להודיע לציבור באיזה מחיר הוא קנה את המוצר, זה לא ייאמן. אז אי אפשר לדבר על שיתוף פעולה ולייפות את הדברים. כאשר הגורל שלנו שאנחנו קשורים בצוואר. זו חוצפה שאנחנו צרכים להגיד לציבור מה המחיר שקנינו את הכרטיס. באיזה עוד מגזר אומרים לציבור מה המחיר ששילמו עבור המוצר? הם רוצים להגביל אותנו בגלל השיווק הישיר שלהם. חברת התעופה דואגת לרווחיות שלה ואנחנו לרווחיות שלנו".
"אני שומע כל היום כמה טוב לסוכנים עמלת אפס, אז פעם אחת אני רוצה לשים דברים על דיוקם, בארץ אין שוק אפס, זה שוק של דמי טיפול שבמדינות מסויימות זה קיבל גושפנקה של בית משפט. במדינות בעולם אין התאחדויות וסוכנים חזקים שנכנעו", אמר קרני.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}