אא

רוכשי דירות הנופש במרינה בהרצליה יחוייבו להעמיד את דירותיהם לשימוש מלונאי

מנכ"ל משרד התיירות וראש עיריית הרצליה חתמו היום, 31.1.10, על מכתב המחייב את כ- 500 רוכשי הדירות, לפעול לפי פסקי הדין בפרשת "המרינה הרצליה" ולהעמיד את דירות הנופש שרכשו להשכרה מלונאית, לשימוש הציבור הרחב.

Shutterstock Shutterstock
המכתב מהווה יישום של פסקי הדין במחוזי ת"א וביהמ"ש העליון, אשר אסרו על השימוש במרינה שבחוף הים למגורים, וקבעו שהדירות צריכות לעמוד לשימוש מלונאי של הציבור הרחב.

יש לציין כי בעלי הדירות שקנו את דירותיהם לאחר פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי בת"א מדצמבר 99', חתמו מראש על חוזה ובו הצהירו כי ידוע להם על ההליכים המשפטיים ועל פסק הדין שקבע כי דירות הנופש מיועדות למלונאות ולא למגורים.

לפי המתווה, שגובש ע"י הוועדה המקומית ומשרד התיירות ליישום פס"ד של בית המשפט העליון, רוכשי דירות הנופש יימסרו את היחידות לידי חברת ניהול מלונאית, אשר תעמיד את היחידות להשכרה מלונאית לציבור הרחב, ותעביר תקבולים לרוכשי היחידות בגין חלקם היחסי ברווחים מהשכרתן המלונאית. בנוסף, על פי המתווה, החל מה-1/4/11, יחוייבו רוכשי הדירות להשכיר את יחידות הנופש לתקופה שלא תפחת מ-9 חודשים מידי שנה. רוכשי היחידות יוכלו להשתמש ולשהות ביחידותיהם לתקופה שלא תעלה על 3 חודשים במצטבר, מדי שנה.

בשנים האחרונות פעלו גורמים שונים להניא את ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, מהמאבק למנוע הפיכת המרינה לשכונת מגורים יוקרתית. לדברי יעל גרמן: "מדובר בהישג תקדימי וחשוב לכל מי שהמינהל התקין, איכות הסביבה ושלטון החוק עומדים לנגד עיניו. יישום פסקי הדין על ידי רשויות השלטון, עיריית הרצליה ומשרד התיירות, מסמל ניצחון של מאבק ציבורי עיקש ותקיף כנגד אלו שמנסים לנגוס באופן בוטה בזכותו של הציבור הרחב ליהנות מהים, אשר מהווה נכס תיירותי ולאומי חשוב עבור כולם".

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר-ניר: "הצעדים הננקטים עתה ע"י משרד התיירות ועיריית הרצליה, הנם צעד נוסף של המשרד לשמירה על יעודי הקרקע התיירותיים המעטים ולמניעת שימוש לא מלונאי ביחידות. צעד זה יביא להגדלת ההיצע המלונאי באזורי התיירות המובהקים, דוגמת אזור המרינה בהרצליה ויענה על הצורך בחדרי מלון, אשר צפוי לגדול בשנים הקרובות, בהתאם ליעד משרד התיירות להגעתם של 4 מיליון תיירים כבר בשנת 2012".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: