אא

ההכרעה בנושא האשרה מאוקראינה נדחתה בשבוע

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "ביטול הוויזות מאוקראינה יביא לשיפור היחסים המדיניים ולעלייה דרמטית בתיירות, שמשמעותה יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים והגדלת התרומה למשק"

Shutterstock Shutterstock
הממשלה דנה היום בישיבתה בביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה. רוה"מ דחה את ההכרעה בין שתי הצעות סותרות – הצעת ההחלטה שהובילו שר החוץ ושר התיירות בדבר ביטול הוויזות לעומת הצעתו של שר הפנים להנהיג הקלות מדודות בלבד.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הציג בישיבה הממשלה את הצורך בביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה וציין כי משרד התיירות פועל מזה מספר שנים בשוק האוקראיני במטרה לקדם את התיירות לישראל, אך הצורך לקבל אשרת תייר מונע הגדלת מספר התיירים באופן משמעותי ומימוש הפוטנציאל התיירותי לישראל.

למרות פעולות השיווק של משרד התיירות, הדגיש השר, עמד מספר התיירים האוקראינים שביקרו בישראל בשנת 2009 על כ-73,500 בלבד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע את תמיכתו בביטול חובת הוויזה וציין כי מדובר בנושא חשוב וכי על המשרדים הרלוונטיים לפעול לקידומו.

"מיותר לציין", ציין השר מיס'זניקוב, "כי לגידול במספר התיירים, משמעות רבה בתרומה הכלכלית למשק, מכיוון שכל 100,000 תיירים נוספים, מייצרים כ-4,000 משרות ותוספת הכנסה של 200 מיליון דולר למשק המדינה".

השר מיסז'ניקוב הוסיף: "גם לפני שנה וחצי, כשדובר על ביטול הוויזות מרוסיה, היו חששות מהגעתם של גורמים פליליים וחשדות אלו נגוזו. מאז, מספר התיירים מרוסיה עלה ממאה לארבע מאות אלף בשנה, לצד שיפור תדמיתה של ישראל ויחסי הסחר בין המדינות. כך יהיה גם עם ידידתנו אוקראינה! התקופות האפלות של תחילת שנות ה-90, בהן כל בחורה בלונדינית נחשדה כעוסקת בעבודה העתיקה בעולם וכל גבר שעלה ארצה ממדינות חבר העמים עם מעת רכוש, נחשד כשייך למשפחת פשע, חלפו מן העולם, ואני מקווה שלא ישובו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: